A Pesti Srácok szerzőjének szakmai kifogása van Bese-ügyben, de jött a főszerkesztő, és még rátett egy lapáttal

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 7.

Fekete Lyuk

Jurák Kata posztja alatt megy a vita, hogy miként kellett volna kezelni a titokban melegpartikra járó, Megafon-rajongó pap ügyét.

Ilyen sem nagyon volt még: szakmai kifogásokkal állt elő Jurák Kata, a Pesti Srácok szerzője azzal kapcsolatban, ahogy a lapja kezelte a Bese Gergő-ügyet. Az újságíró távozik is a propagandalaptól, de – mint később pontosította – nem emiatt. Már bő egy hete felmondott, hogy ahhoz a vasárnap.hu-ról távozzon, ahol a Bese-ügyet sehogy sem kezelték.

Jurák Kata azt sérelmezi – helyesen –, hogy a Pesti Srácok úgy számolt be Bese Gergő atya melegségéről és melegpartijairól, hogy azt összemosta két pedofil pap esetével. „Ezúton szeretném tudatni, hogy elhatárolódom attól - és szakmailag, erkölcsileg kifogásolhatónak tartom -, hogy a két, pedofil pap ügyét taglaló cikkben Füssy Angéla kolléganőm a Bese Gergő atyával kapcsolatban felmerült vádakat is közzétette. Meggyőződésem, hogy a tényfeltáró újságírás hitelességét alapjaiban rendíti meg, ha nem vagyunk kellően körültekintőek. És ha egy olyan súlyos bűncselekményt, mint a pedofília, összemosunk azzal, hogy állítólag milyen szexuális irányultsággal rendelkezik egy, az adott ügyben egyáltalán nem érintett, ismert pap, akit a válaszonline cikke után mentett fel az egyházi vezető, akkor az probléma.”

 
Bese Gergő atya a Megafon tagjaival
Fotó: Facebook/Megafon
 

Rejtély, hogy miért sérelmezi Jurák Kata, hogy a pedofíliát összemossák a melegséggel. Ő volt az, aki márciusban még vezércikket írt ezzel a címmel: „A szivárványesernyő alatt a pedofiloknak is jut hely”, amiben – a kegyelmi botrány kellős közepén, amikor Novák Katalin egy pedofil bűnsegédjének kegyelmezett meg! – azt hazudta, hogy az ellenzék „propagandasajtójuk és a baloldali hátország védelmébe vette a pedofil bűnözőket”.

De tegyük magunkat túl azon, hogy a Pesti Srácok nem alapos tényfeltárásairól ismert, és nem szokásuk megkérdezni mondjuk nem fideszes politikusokat vagy civileket, mielőtt lejárató anyagokat írnak róluk. Jurák most mégis valami ilyesmit kér számon. „Bese Gergőt ezzel olyan fényben tüntette fel, mintha ő is pedofil lenne, amit még a válaszonline (sic!) sem állított. Meggyőződésem, hogy ez súlyos hiba, csakúgy, mint az, hogy a vádakról nem kérdezte meg Bese Gergőt, illetve ha mégis, arról nem számolt be.”

Itt nincs vége a sztorinak, mert a kommentmezőben felbukkant Huth Gergely, a Pesti Srácok főszerkesztője: „A cikket én szerkesztettem. Én döntöttem úgy, hogy Bábel Balázs Érsek Atya teljes közleményét, tehát a Bese atyára vonatkozó részt is tegyük bele a cikkbe. A felmondásodat pedig 8 nappal ezelőtt fogadtam el, amikor bejelentetted, hogy elvállaltad a Vasárnap főszerkesztői posztját, ahol Bese atya kiemelt szerző volt, még néhány nappal ezelőtt is.”

Ezután kommentben megszólalt Füsy Angéla is, a PS munkatársa, aki a szóba forgó cikket jegyzi, leoltja és perrel fenyegeti Jurák Katát: „Te a nevemben nem kérhetsz elnézést, 1. , 2. Huth Gergely főszerkesztőd írta bele a cikkbe, 3. Szó szerint fogalmad nincs az ügyről 4. Nem most mondtál fel hanem évi 2x, 3x felmondàsaid sorában aktuálisan egy hónapja és azért mert máshol szerinted jobb helyed lesz. Szerencsére ezt mi is így gondoljuk. 5. Ha egy órán belül nem veszed le ezt a posztot és nem helyesbíted a hazugságaid, beperellek! Elég volt az évek óta tartó aljasságaidból.”

A fideszes holdudvarban nagy az erőlködés, hogy miként rázzák le magukról a Karmelitát és a Megafon-irodát felszentelő, liberálisokat, baloldaliakat és LMBTQ-embereket gyalázó pap botrányát, akinek a melegorgiáiról videófelvételek is készültek. Orbán Viktor közösségi oldaláról eltűntek Bese fotói, a nagy kormányközeli hírportálokon nem jelent meg a hír. 

Ha esetleg Huth Gergely húsz év múlva elmondja, hogy ő belülről bomlasztotta a rendszert, amikor a pedofil papok mellé becsempészett pár mondatot is a NER-sztárpap botrányáról, akkor emlékezzenek erre a rövidhírre: mi megmondtuk!

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)