A rezsicsökkentés reklámarca is feltűnt a Pesti Srácok Google-elleni tüntetésén

  • BM
  • 2020. február 21.

Fekete Lyuk

Egy Goolag feliratú táblát tartott a kezében.

Csütörtökön a Pesti Srácok (PS) szervezésében tüntetést tartottak a Google-székház előtt, ugyanis a YouTube (ami a keresőmotort működtető tech-óriás leányvállalata) törölte a kormánypárti blog csatornáját, majd mikor indítottak egy újat, azt is letörölte.

A csatorna felszámolása egy olyan, nem publikus módon feltöltött videónak volt köszönhető , amiben egy gyerekpornófilm-részlet volt látható. (A 444.hu tegnap számolt be arról, hogy a PS magyarázata egyébként sántít a videóval kapcsolatban, a főszerkesztő Huth Gergely ugyanis azt állította, hogy egy bűncselekményt akartak leleplezni.)

Érdekességképpen jegyeznénk meg, hogy a tüntetésen felszólalt Schiffer András, az LMP korábbi elnöke, illetve egy másik ismerős arc is előkerült.

A reformok működnek!

A reformok működnek!

Fotó: kormany.hu

A fenti képen a kormány rezsicsökkentést dicsérő kampányának reklámarca látható, aki 2016-ban visszatért, hogy egy videóban álljon ki az ország vezetői mellet az október 2-i migránskvótáról szóló népszavazás ügyében – derül ki a 24.hu akkori cikkéből.

A PS beszámolójában most látható, ahogy egy Goolag feliratú táblát tart a kezében, és Huth Gergellyel fotózkodik.

 

Egyébként a PS és a nő kapcsolata nem újkeletű: Kézdyné Patakfalvy Katalin a portálnak azt nyilatkozta pár éve, hogy minimum bocsánatkérést vár azoktól, akik „közzétették az ordenáré feliratokkal ellátott fotóját”, ugyanis a rezsicsökkentés kampány során számos – sok esetben valóban ízléstelen – mém született arról a plakátról, amin ő szerepel. Kézdyné elmondása szerint azon is elgondolkodott, hogy perre vigye a dolgot.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.