Bayer ötforintosokban fizetné ki a 300 ezres kártérítést Hadházynak
bzs_top_story_lead.jpg

Bayer ötforintosokban fizetné ki a 300 ezres kártérítést Hadházynak

  • narancs.hu
  • 2019. január 17.

Fekete Lyuk

De bocsánatot akkor sem kér, hiába kötelezte rá a bíróság.

Hadházy Ákos parlamenti képviselő a héten pert nyert Bayer Zsolttal szemben. A publicistának a perköltségen túl  300 ezer forintot kell fizetnie a képviselőnek, és bocsánatot kell kérnie levélben, amit a blogján, ahol az írások megjelentek, 30 napig elérhetővé kell tennie.

Nade. A bátor Bayer blogján kelt ki az ítélet után. Szerinte azért veszített, mert az „ügyben eljáró bírók intelligencia szintje nem éri el egy második elemis, közepes képességű kisdiákét, vagy politikailag motiváltak, ezért ezt az ítéletet hozták.“

Bayer úgy véli, nem is nevezte gecinek Hadházyt, mikor azt mondta, hogy Hadházy geci, Szél Detti nyeli: ő csak a kormányellenes tüntetők egyik transzparensét fordította ki (mi szerint Orbán geci, Áder nyeli). Bayer szerint a „libsi-bolsi ellenzék és a csürhéjük ezt a kifejezést emelte politikai programjának középpontjába“.

Azt is írja, ötforintosokban fogja kifizetni a megítélt összeget:

„1.: Hadházynak 5 forintosokban fogom kifizetni a 300 ezer forintot. Egy szép nagy zsákban fogom tanúk jelenlétében behajítani a kertjébe, szedegesse csak össze szorgalmasan, és vegyen zoknit a büdös lábára. Ehhez kérem is az önök segítségét, mert rengeteg 5 forintosra lesz szükségem. Kérek mindenkit, hogy hozzon, küldjön nekem 5 forintosokat, az ECHO-ba, Karc-ba, Magyar Időkhöz. Félre ne értsenek, nem pénzt kunyerálok, én nem Juhász Péter meg a Jobbik vagyok, hogy másokkal fizettessem ki a saramat, mindenkinek odaadom más pénzegységben, amennyi 5-öst ad nekem, csak egyedül nem tudok ennyi ötforintost összehozni.

2.: A bíróság arra kötelezett, hogy kérjek bocsánatot Hadházytól. Ez akkor fog megtörténni, amikor Hadházyék bocsánatot kérnek a miniszterelnöktől és a köztársasági elnöktől.“

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.