Bayer Zsolt alig várja, hogy a „lakájmédia” végre újságírást végezhessen

  • BM
  • 2019. október 21.

Fekete Lyuk

Nyomatékosan közelebb húzta a gurulós székét a közönséghez.

A 2019-es önkormányzati választások óta még nem volt a HírTV-n Bayer show, így hát vasárnap estig kellett várni, hogy Bayer Zsolt a közönsége előtt elmondhassa a szavazásról alkotott véleményét.

A publicista az asztala mögül előrehúzta a gurulós székét, hogy úgy tudjon beszélni hozzájuk. Elmondta, nem az volt a normális állapot, hogy Budapesten „minden az övék volt”, ugyanis a főváros 1919 óta baloldali. „Visszaállt az a helyzet, amivel nekünk az elkövetkezendőkben szembe kell néznünk [...] Ha az gondoljuk, hogy Budapest elmúlt 9 éve volt a normális, akkor tévúton járunk. Bármi fájó, azt kell mondanom: a normális állapot most állt vissza”. – mondta.

A műsorvezető egy darabig morális kérdéseket feszegetett, majd azt mondta: „közel 10 éve hallgatjuk, hogy mi vagyunk a »lakájmédia.« Rossz hírem van: mostantól majd megnézzük, hogy ki lesz a lakájmédia. Rossz hírem van: mostantól mi leszünk az ellenzéki média, minden egyes olyan helyen, ahol ők győztek”.

A teljes műsort itt tekintheti meg.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.