Kásler szerint a gyerekek, a pedagógusok és a szülők egyaránt élvezték a digitális oktatás előnyeit

  • narancs.hu
  • 2020. június 9.

Fekete Lyuk

A miniszter a NAT-ot is jól megdicsérte.

A Kásler Miklós imidzsét felturbózni hivatott Miniszteri Percek negyedik adásában a miniszter a digitális oktatást, a pedagógusokat, a NAT-ot és persze a magyar kormányt dicsérte.

Kásler azzal kezdte, hogy rendkívül nagyra becsüli a magyar pedagóguskart, akik gyakorlatilag egyetlen hétvége alatt át tudtak állni a digitális oktatásra. "Úgy ítélem meg, a gyerekek, a pedagógusok és a szülők is élvezték az előnyeit. Az a tömeges igény, hogy a későbbiek során nagyobb jelentősége legyen az ilyen oktatásnak."

Az új Nemzeti Alaptantervvel kapcsolatban megjegyezte, hogy "hála istennek, mindenkinek van véleménye", és mivel ez a sok száz vélemény be is érkezett, ők pedig szépen fel is dolgozták, így "sikerült egy olyan bázistartalmat kialakítani, ami ötvözi magában az európai értékek és a nemzeti identitás legfontosabb elemeit, emellett korszerű ismereteket is átad."

Azt, hogy a nemzeti identitásnak milyen nagy jelentősége van a NAT-ban, Kásler Miklós azzal érzékeltette, hogy megjelenik benne még Trianon 100 éves évfordulója is.

Majd közölte, hogy a kormány "figyelmet fordít a pedagógusbérek folyamatos emelésére is, ebben egységes a kormány és a pedagóguskar is." Hozzátette, a 2008-as válság idején bezzeg az akkori kormány nem így reagált, akkor csökkentek a bérek, ezért különösen büszke, hogy a mostani kormány nem a 2008-as példát követi.

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.