Kossuth-díjat az Ismerős Arcoknak!

  • narancs.hu
  • 2020. július 26.

Fekete Lyuk

Avagy miért ne piszkáljuk még bottal sem a NER-slágert.

A DK istentelen kórházi állapotokat bemutató, illetve Orbán és Kásler ebbéli felelősségét firtató egy héttel ezelőtti slide-show jának, mint tudjuk, az a poénja, hogy a felvételeket az Ismerős Arcok Nélküledjére vágták rá, s még feliratozták is a dalból vett idézetekkel.

Ahogy azt sejteni lehetett, az Ismerős Arcok egyből ugrott, bár ahelyett, hogy ügyvédet fogadtak volna, rohantak árulkodni Hír TV-be: jaj, már megint meggyalázták az új himnuszt, ráadásul most nem az Index újságírója, aki nem állt föl anno a Puskás Ferenc stadion megnyitóján, hanem

maga a Sátán.

„A nemzet összetartozását szimbolizáló dalunkat, egy olyan ember pártja használja provokációra, aki mindent elkövet azért, hogy szétszakítsa a nemzetet” – siránkozott Nyerges Attila magyar dalnok a tévében.

Nem hinnénk, hogy a rajongótábort leszámítva bárki Kásler vagy Orbán ellen fordulna a DK-klip hatására, viszont Gyurcsányék kisfilmjükkel besétáltak a NER utcájába, elfogadták, hogy számukra is tényező, egyfajta vitaalap ez az olcsó és közhelyes, arcpirító zenei megoldásokban bővelkedő giccs. Önmagában a Nélküledről nincs mit beszélni.

Legfeljebb majd akkor (jövő tavasszal), amikor az Ismerős Arcok mint a 21. század Erkel Ferenc – Kölcsey Ferenc szerzőpárosa megkapja a Kossuth-díjat.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.