Matolcsy Ádám: Ha közvagyont érintő bűncselekmény gyanúját észlelném, jelezném a hatóságok felé

  • narancs.hu
  • 2025. április 15.

Fekete Lyuk

A semmiből tűnt fel és válaszolt pár kérdésre Matolcsy Ádám. Szerinte minden legális volt, a cégeiből származó jövedelmek pedig elegek arra, hogy eltartsa a családját.

Döbbenetes dolog történt a Telex háza táján: Matolcsy Ádám, az ország egyik legismertebb playboya még ha cask írásban is, de válaszolt a lap kérdéseire. A válaszok persze főleg arról szóltak, hogy ő mindent törvényesen csinált, nagyon sok érdekeltsége van külföldön meg mindenhol, amiből megy hozzá a pénz, és természetesen minden csak lejáratási kísérlet, ami azt pedzegeti, hogy nemrég távozott MNB-elnök apján, Matolcsy Györgyön keresztül az ő baráti körénél tűnt el sokszáz milliárd forintnyi közpénz.

Matolcsy Ádám, Tiborcz István

 
Matolcsy Ádám és Tiborcz István közösen mulatnak
 

„A lejáratási kísérleteket – melyeket magam igencsak méltatlannak tartok édesapámmal szemben – elsősorban gazdasági és politikai ellenlábasainak tulajdonítom, de még az ilyen szembenállás sem ad alapot arra például egy Állami Számvevőszéknek, hogy szakmaiatlan tartalmú jelentéssel tévessze meg a közvéleményt” – írta az ifjabb Matolcsy, hozzátéve, hogy Hadházy Ákos és persze a Telex is folyamatosan hazudozik. „Minden jövedelmem legális, nem élek életvitelszerűen Magyarországon immár négy éve. Édesapám már nem jegybankelnök, senki nem lopta el az MNB vagy az MNB alapítvány vagyonát, hiszen továbbra is a mérlegén vannak a vagyoneszközök.” Ez utóbbinál bizonyára arra gondol, hogy a  a Pallas Athéné Domus Meriti (PADME) vagyonát kezelő Optima Befektetési Zrt. legfrissebb mérlege alapján az eszközök soron papíron valóban kimutatható több mint 400 milliárd forintnyi vagyon, amiből a legtöbb, 260 milliárd forint értékpapírokat tükrözött.

A jövedelméről tehát megkapta a nyilvánosság a sikertörténetet a külföldi érdekeltségekről:ű „Nyilvános adatok alapján Önök is hozzáférnek magyar vállalkozásaim egy részének árbevételéhez és eredményéhez, ami megfelelő adózott jövedelmet biztosít családom eltartására.” 

További fontos állítások:

  • Azt állítja, nem költözött be abba  svábhegyi villába, amit az MNB alapítványa először kutatási központnak vett meg 2015-ben, majd később eladott egy Száraz Istvánhoz köthető magántőkealapnak. Ő csak bérelte! Arra, hogy a felesége miért posztolta azt, hogy „édes otthon”, azt mondta, a kifejezés Magyarországra vonatkozott, mivel akkor költöztek külföldre.
  • A körei körüli magántőkealapoknál látható trükközésre és pénzeltüntetésekre annyit mondott, hogy az érintetteket kell megkérdezni, de  „minden tranzakció a hatályos jogszabályok betartásával, piaci árazáson zajlott.” Ha nem így lenne, akkor ő szólna először: „Minden olyan esetben, ahol közvagyont érintő bűncselekmény gyanúját észlelném, azt állampolgári kötelességből természetesen jelezném a hatóságok felé.”
  • Igaz-e, hogy Kovács Petra fedőnévvel irányította-e a jegybank vagyonát átvevő cégek működését? itt a egyenesen megsértődött! „Bár olvastam a Kováts Petra »álnéven« írt sajtóhisztéria cikkeit, mélységesen elítélem azt, hogy a sajtó munkatársai nőként vizionálják személyemet” – írta, hozzátéve természetesen, hogy minden kommunikációja a törvényeknek megfelelően zajlott.

Ami kimaradt: nem árulta el, miért van diplomata útlevele.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.