Nem vicc: elstartolt a kormányt imádó publicisták bajnoksága

  • narancs.hu
  • 2019. július 24.

Fekete Lyuk

Győzzön a jobbik :) Bayer Zsolt vagy Gajdics Ottó.

Nagy nevek mérkőznek meg a véleményvezérek trófeájáért – így harangozza be a 888.hu a Publik Ligáját, ami a jobboldali véleményvezérek és publicisták bajnokságaként lett meghirdetve.

Mindez teljesen komoly.

Sőt, még annál is komolyabb.

20 jobboldali publicista indul a 888 által kitalált rangos, mit rangos, párját ritkító elismerésért.

  • Apáti Bence (Magyar Nemzet, Hír TV)
  • Bayer Zsolt (Magyar Nemzet, Hír TV)
  • Bencsik Gábor (Demokrata)
  • Bohár Dani (Hír TV)
  • Fodor-Horváth Zsófia (888)
  • Gajdics Ottó (Szabad Föld, Hír TV)
  • Horváth József György (888)
  • Horváth K. József (Blogstar)
  • Jobbágyi Zsófia (Magyar Hírlap)
  • Kacsóh Dániel (Magyar Hírlap)
  • Kovács András (Origo)
  • Máthé Áron (NEB, Mandiner)
  • Megadja Gábor (888, Századvég)
  • Őry Marian (Magyar Hírlap)
  • Polgári Szilvia (szabadúszó)
  • Pozsonyi Ádám (Demokrata, 888)
  • Stoffán György (Blogstar)
  • Szentesi Zöldi László (Demokrata, Hír TV, 888)
  • Szilvay Gergő (Mandiner)
  • Tóth Dalma (888)

A sportmérkőzés szintű bajnokság 20 résztvevőjét egyenes kieséses rendszerben sorsolják össze egymással. A publicisták szabadon választott témában írt írásokkal "mérkőznek" meg egymással. Az győz az egyes párosításokban, aki több szavazatot kapja majd az olvasóktól. Az első körből pedig tíz játékos jut tovább.

Ki van ez találva...

A második körből öt győztes és plusz egy közönségdíjas jut tovább. Majd harmadik körre hatan maradnak. Innen továbbjut három "játékos", valamint egy közönségdíjas.

Ezt követi az elődöntő, majd a döntő, így derül majd ki, ki nyeri majd a csodálatos Publik Ligáját.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.