Novák Katalin: Magyarországon nem szokás a letorkolás, de a Néppártban igen

  • narancs.hu
  • 2020. január 15.

Fekete Lyuk

Pengeváltás, szókarate, verbális csihi-puhi.

„Nincs szükségünk arra, hogy Manfred Weber demokrácia leckéket adjon nekünk. Magyarországon nem szokás valakit letorkolni azért, mert véleményt fogalmaz meg. A Néppártban mostanság igen?“ — írta Novák Katalin, a Fidesz alelnöke válaszként az Európai Néppárt frakcióvezetője, Manfred Weber szavaira.

(Helyesen "demokrácialecke", de mindenki hibázhat, még miniszterek is, ráadásul a magyar helyesírás tényleg nehéz.)

Weber viszont Orbán szavaira válaszként nyilatkozta a következőket: „A Néppárt értékei világosak, annak, aki közénk szeretne tartozni, világossá kell tennie, hogy tiszteletben tartja ezeket. Az én pártom, amelynek tavaly a csúcsjelöltje voltam, a legutóbbi választáson 40 százalékos eredmény felett teljesített: ezért nem kérünk kioktatást sem a politika, sem a választások ügyében. A mi irányvonalunk és az értékeink világosak”.

Orbán korábban az évnyitó kormányinfón azt mondta, szerinte a Néppártnak változásra van szüksége ahhoz, hogy a Fideszt meg tudja tartani. Ennek meg az az előzménye, hogy a Fidesz néppárti tagságát felfüggesztették.

Ez a nyilatkozatláncolat vezetett oda, hogy Novák Katalin a Facebook-oldalán kérte ki magának a letorkolást.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.