Szijjártó szerint az igazi férfi a legcsípősebb kolbászt is meg tudja enni

  • narancs.hu
  • 2019. október 26.

Fekete Lyuk

A legcsípősebb pedig a csabai a világon. Ez az egyik dolog, amivel a magyarokat világszerte azonosítják a miniszter szerint. Szijjártó a Békéscsabai Kolbászfesztiválon járt.

Magyarország tavaly 18 ezer 900 tonna kolbászt exportált 45 országba, amivel a 12. lett a világon – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szombaton a 23. Békéscsabai Kolbászfesztiválon.

A tárcavezető a fesztivál frisskolbász-gyúró versenyének megnyitóján arra hívta fel a versenyen részt vevő csapatokat, gyúrjanak annyi kolbászt, hogy "jövőre benne legyünk az első tízben".

Szijjártó Péter kifejtette, a magyar gazdaság exportorientált, a növekedési pálya függ a kivitel volumenétől. Az elmúlt két évben 100 milliárd euró felett volt a kivitel, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a magyar gazdasági növekedés meghaladta az uniós átlagot.

Az exportban kiemelt szerepe van az élelmiszeripari termékek kivitelének, ugyanis világszerte nő a kereslet a minőségi magyar termékek iránt.

A miniszter szerint Magyarország erejét az értékek és a hagyományok ápolása adja, a Csabai Kolbászfesztivál pedig egy igazi értéknek, egy hungarikumnak a népszerűsítését célozza.

Hozzátette, a brit Guardian újság – amely szavai szerint nem gyakran ír pozitívan Magyarországról – tavaly Európa tíz legjobb őszi fesztiválja között említette a Békés megyei rendezvényt.

Szijjártó Péter szerint a magyarokat világszerte három dologgal azonosítják: Puskás Ferenc labdarúgó nevét mindenki ismeri; azt mindenhol tudják, hogy a világ legkülönlegesebb itala a pálinka; és azt is tudják, hogy az igazi férfi a legcsípősebb kolbászt is meg tudja enni, a legcsípősebb pedig a csabai a világon – jelentette ki.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.