Film

2 kaliber

  • - kg -
  • 2013. október 19.

Film

Hol van Kisbika? A sporttáskában. Nem, ez nem Rejtő, de akár lehetne az. Amíg élt, Kisbika jó fiú lehetett, mert Denzel Washington és Mark Wahlberg is fájlalja, hogy Kisbika feje egy sporttáskában pihen a krumplisaláta mellett.

Színészileg azt csak kevesen tudják, hogy ha levágott fejet látnak, épp csak kicsit görbüljön le a száj széle, ám az arc egésze derűt sugározzon - Denzel Washington tudja ezt, ezért is szeretjük. De szeretjük Mark Wahlberget is, aki egész karriert épített macsó mivolta kifigurázására (csak akkor nézhetetlen, amikor komolyban nyomja). És szeretjük Baltasar Kormákurt is, ezt az előnyös helyzetű kisebbségit, aki izlandi létére már Hollywoodban is felkapott filmrendező.

Az imént taglalt szeretetek összeadódnak a 2 kaliberben, mert senki nem akar mást csinálni benne, mint az egyet lövök/egyet poénkodok mintájára jó fejnek tűnni, s ha bárki azt hinné, hogy ez könnyű dolog, hosszan tudnánk sorolni a lazára vett, de hónaljban átizzadt akcióvígjátékokat. Kormákur filmjében olykor fejbe lőnek valakit, de az autós jelenetek alatt mindig jó zene szól, Walhberg és Washington között pedig működik a kémia. Van egy jelenet a filmben: a CIA rossz arcai, a mexikói drogmaffia és a hadsereg korrupt lövészei ütköznek meg benne, a kör közepén pedig Wahlberg és Washington egy-egy pisztollyal. Rodriguez elpoénkodta, Tony Scott műfüstös akcióbalettet rendezett volna, Kormákur viszont moderálja magát, mint aki azt mondaná, gyerekek, nem kell belehalni, ez csak egy film. Hagyjunk a lőporból a következőre is. Szimpatikus hozzáállás.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.