Önök szerint földönkívüli volt Andy Warhol? Hm, csodálkozni fognak.
Az a legszebb, amikor az élet váratlan pillanataiban vesszük hasznát a mitológiának, például a tájékozódásban – mert pontosabb az, mint bármelyik GPS-berendezés. Közvetlen közelről a Holdat például aligha látjuk sarló alakúnak, s a talaján ácsorogva lehet, hogy a kráterek is a szemhatáron túlra esnek. Ellenben, ha olyan furcsán szökdelve közeledik felénk egy vadbarom, s mögötte még megpillantjuk a kifeszített csillagsávos lobogót meg valami futurisztikus masinát, előbb-utóbb csak leesik a tantusz: szent ég, a Holdon vagyok. A vadbarom ez esetben nem mocskos beszéd, csak plasztikus fogalmazás: Vadállat Borisz jő szökellve. Ő az új rész főgonosza, megátalkodott alak valahonnan az űr sötét oldaláról, mi másban is utaznának az övéi, mint az univerzum elpusztításában. Ám, ha a Föld nem jön össze nekik, akkor befuccsol az egész tervük…
Nos, talán ebből is kitetszik, mennyire eredeti az alapötlete e filmnek – bár azon tényleg lehet vitatkozni, hogy egy jól felfuttatott termék harmadik kiadásától kell-e bárminő eredetit várnia az embernek. Nyilván nem. Vagy ezen még gondolkodom – végül is mindegy: az a legjobb egy harmadik részben, hogy senkit nem lehet lebeszélni róla, hisz’ akit lehetett volna, az már rég túl van a dolgon. Vadállat Borisznál azért Edgar – ha emlékeznek rá – kábé százszor jobb figura volt, ennek rögzítésével be is érem, bár innentől sem csupa jó következik.
Summa summarum, a mitológiai utalásokkal rendesen megpakolt harmadik rész, bár a mai szórakoztató filmek azon kategóriájába tartozik, melyben attól kell tartani, hogy a hősök bármikor leeshetnek valahonnan, és a végén túlnyomták bele kicsit a szirupot, mégis sokszor vicces és szerfelett lendületes, biztos, hogy nemcsak a rajongóknak tetszik majd, hanem az újszülötteknek is. Akik épp e film hatására nézik majd meg az első részt. Hát, nagyot fognak nézni: akkor még más volt minden, különösen az alapfelállás.
Forgalmazza az InterCom