Film

A Babadook

  • - kg -
  • 2018. március 8.

Film

Tisztességben megőszült gyerekzsúrozók a megmondhatói, hogy mindig akadnak problémás gyerekek, akik a legbékésebb szülinapot is képesek romba dönteni, hogy aztán sikeres vagy épp sikertelen, de mindenképpen zsúrkompatibilis felnőttek váljanak belőlük. Bizonyára ebben reménykedik a kis Samuel anyukája is, de messze még a pillanat, amikor ez bekövetkezhet. Samuelt és anyukáját egy súlyos családi trauma is egységbe kovácsolja: a gyermek születésnapja gyásznap is, az apa és férj elvesztésének napja. Egy végzetes baleset a szülőszobára menet örökre beárnyékolta anya és születőben lévő gyermeke életét. Ennyi traumát nehezen bír el büntetlenül egy film, de Jennifer Kent olyan biztos kézzel adagolja a nyomasztást, az egymásra utaltság egyszerre meghitt és katasztrófával fenyegető magányának árulkodó jeleit, hogy kijárna egy életműdíj, ha nem ez lenne az ausztrál rendező első játékfilmje. Ilyen érzékenység és profizmus mellett akár a szörnyről is le lehetett volna mondani, nélküle persze a műfaji fesztiválok kigolyózták volna a filmet, és most nem találgathatnánk, hogy a Varjúdombi meséket idéző, könyvlakó szörnyeteg vajon a tudatalatti vagy pusztán a szűkös költségvetés miatt olyan, amilyen. Egy szörny nélküli szörnyfilm – ez lett volna csak az igazi truváj, de az ígéret szép szó, Baba­dook és konyhakés nélkül egy Baba­dook című film csalódást okozna. De még így, olcsó szörnnyel együtt is egy remek kis filmmel, a „hogyan csináljunk kevésből jót” versenyszám éllovasával van dolgunk, noha ló helyett csak egy szegény kutya viszi el a balhét.

Forgalmazza a Pannonia Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

A lélekkufárok

„Felkérjük Kuminetz Gézát (rektor atya – a szerk.), hogy tartsa fenn a dékán fegyelmi döntését, és szükség esetén követelje meg azon oktatók önkéntes távozását, akik tartósan aláássák az intézmény keresztény identitását” – áll a CitizenGO nevezetű „ultrakonzervatív” (lefordítva: bigott) lobbiszervezet hazai lerakatának augusztus 28-án kelt, Megvédjük a keresztény oktatás szabadságát a Pázmányon! című petíciójában.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”