Film

A biztonság záloga

  • Szabó Ádám
  • 2012. június 10.

Film

Amikor Jason Statham mindig egykedvű arcán premier plánban legördül egy könnycsepp, azért megdobban az ember szíve. Persze ezúttal is ugyanazt a keményfiút hozza, mint máskor, viszont most egy remek helyzetet is kanyarítottak köré: exzsaru, elhasznált ketrecharcos, utóbbi minőségben betesz az oroszoknak, ezért feleségét megölik, ő pedig magára marad. Bárkihez fordul, kinyírják az illetőt - így kövezve ki az öngyilkosságához vezető útját.

Ezzel a sztorival lehet kezdeni valamit. Sőt, ezekben a jelenetekben Statham is játszik, nem is rosszul; kár, hogy A biztonság záloga nem erről szól. Egy ázsiai kislány ugyanis kihúzza hősünket az önmarcangolás mocsarából, és ez összekovácsolja őket - tudják, mint a borsót meg a héját. A kislány viszont szuperintelligens, olyan titkokat tud, amiket más senki, ezért üldözik a zsaruk, a kínaiak, az oroszok. Innen már semmi meglepő nem vár ránk, attól függetlenül, hogy az akciózás éppen itt indul be. Harrison Ford vagy Bruce Willis után most Statham menekül egy aprósággal az oldalán, és közben azt csinálja, mint ugyebár minden filmjében: lövöldözik, kioszt jó pár nyaklevest, majd odaköp egy-egy fickós beszólást. A film második felében már inkább egy bandaháborúról szól a fáma, korrupcióval, bosszúval, tört angolságú beszélgetésekkel. Látványosnak látványos mindez, ám ekkor már az ütem is megbicsaklik néha, mégis hazugság lenne azt állítani, hogy mindez nem szórakoztató; A biztonság záloga ugyanis remekül van összevágva, majdnem végig pörgős, és főszereplőjéhez méltóan elég tökös is.

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."