Film

A fogoly

  • 2015. január 5.

Film

Amikor valaki ismert rendezővé válik, kinek nevéhez gesztusokat, helyszíneket, hangulatot és bizonyos modort illik társítani, akkor gyakorta hajlamossá lesz e gesztusokhoz, helyszínekhez, hangulathoz és főleg: modorhoz folyamodni, ha éppen nem jut eszébe semmi. Nem nagy kunszt kitalálni, kire vall (Atom Egoyanra) a vigasztalanul zuhogó hó a vad kanadai tájon, az ólálkodó perverzek, a kiszolgáltatott kisgyerekek, de mindenekelőtt az örökös lassú előrekocsizás. A sínen szinte észrevétlenül gördülő felvevőgép, amely jelentőséggel ruház fel egy sétát, egy ácsorgást, egy hallgatag ücsörgést is. És az időrend sem lehet lineáris, mert akkor lelepleződne, mennyire klisés ez a történet.

Pedofil rabtartó, a kietlen pince­évek során kamasz lánnyá cseperedett, tehát szexuálisan már érdek­telen, viszont más kiskorúakat a beteges igényeket kiszolgáló hálózat csapdájába csalni kész leányzó, annak kétségbeesett, de a kutatást fel nem adó szülei, és a szkeptikus rendőri szervek, köztük egy serdülőként szintén abuzált osztályvezetőnővel: a kamarathriller figurái érdekfeszítő thrillert ígérnek, erős társadalmi üzenettel. Kár, hogy amikor már túl kéne lépni a bűneset felderítésének jól adagolt, mégis szokványos fordulatain, akkor a kanadai sztárrendező egy egészen olcsó zárlattal söpri félre azokat a korábban érintett, nyugtalanító, ám végül következmények nélküli kérdéseket: hogy ti. miként is áll a helyzet az internetes nyomozással; miféle anyagi érdekek működtetik a gyermek-pornográfia háttérszervezeteit; nem mellesleg: a lányka hogyan és miért működött közre más kiskorúak behálózásában.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.