Film

A fogoly

  • 2015. január 5.

Film

Amikor valaki ismert rendezővé válik, kinek nevéhez gesztusokat, helyszíneket, hangulatot és bizonyos modort illik társítani, akkor gyakorta hajlamossá lesz e gesztusokhoz, helyszínekhez, hangulathoz és főleg: modorhoz folyamodni, ha éppen nem jut eszébe semmi. Nem nagy kunszt kitalálni, kire vall (Atom Egoyanra) a vigasztalanul zuhogó hó a vad kanadai tájon, az ólálkodó perverzek, a kiszolgáltatott kisgyerekek, de mindenekelőtt az örökös lassú előrekocsizás. A sínen szinte észrevétlenül gördülő felvevőgép, amely jelentőséggel ruház fel egy sétát, egy ácsorgást, egy hallgatag ücsörgést is. És az időrend sem lehet lineáris, mert akkor lelepleződne, mennyire klisés ez a történet.

Pedofil rabtartó, a kietlen pince­évek során kamasz lánnyá cseperedett, tehát szexuálisan már érdek­telen, viszont más kiskorúakat a beteges igényeket kiszolgáló hálózat csapdájába csalni kész leányzó, annak kétségbeesett, de a kutatást fel nem adó szülei, és a szkeptikus rendőri szervek, köztük egy serdülőként szintén abuzált osztályvezetőnővel: a kamarathriller figurái érdekfeszítő thrillert ígérnek, erős társadalmi üzenettel. Kár, hogy amikor már túl kéne lépni a bűneset felderítésének jól adagolt, mégis szokványos fordulatain, akkor a kanadai sztárrendező egy egészen olcsó zárlattal söpri félre azokat a korábban érintett, nyugtalanító, ám végül következmények nélküli kérdéseket: hogy ti. miként is áll a helyzet az internetes nyomozással; miféle anyagi érdekek működtetik a gyermek-pornográfia háttérszervezeteit; nem mellesleg: a lányka hogyan és miért működött közre más kiskorúak behálózásában.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.