Film

A hobbit – Az öt sereg csatája

  • - kg -
  • 2015. január 20.

Film

Mára már tényleg csak azok maradtak, akiknek édes mindegy, mit vétett Peter Jackson a Tolkien-örökséggel szemben, és akiknek inkább előny, mintsem hátrány, hogy szegény Bilbo nótáját úgy elhúzták, mint a középföldi rétestésztát.

Azok maradtak, akik jól érzik magukat ebben az ismerősen berendezett, az utolsó bajuszvégződésig kidolgozott világban, ahol immár az égvilágon semmi új nem történik, sem emberileg, sem hobbitilag, de még csak tündeileg sem. Minden csatajelenetet láthattunk már két fokkal izgalmasabban és jóval nagyobb téttel, és tulajdonképpen ez a serclire hasonlító záródarab sem más, mint egy százmillió dolláros best of válogatás, de mégis, kit izgat ez?! Mert miközben a papírforma szerint bosszankodnunk kéne a csak pénzügyileg indokolható hármas tagoláson és a szereplőkkel szembeni nemtörődöm hozzáálláson (kapjon mindenki egy csúcs­jelenetet, aztán gyorsan húzzon ­arrébb), pusztán csak az, amit díszletben, domborzatban, harci felszerelésben, vagyis vizuális csecsebecsékben kapunk, teljesen egyedül­álló a mezőnyben. Már ha egyáltalán létezik mezőny, mert nagyon úgy fest, hogy Peter Jacksonnak legfeljebb Peter Jackson lehet a riválisa ebben a fantasynek nevezett műsorszámban. A harmadik Hobbit sehol sincs A Gyűrűk Ura filmekhez képest, de csak ebben az összehasonlításban forog fenn a csalódás tény­állása, mert bár Az öt sereg csatája a Jackson-mérce szerint elég alacsonyan szálldos, nincs ma emberfia (se törp, se hobbit), aki akár csak megközelítené mesélésben Jackson élményparkját.

A Fórum Hungary bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.