Film

A hobbit – Az öt sereg csatája

  • - kg -
  • 2015. január 20.

Film

Mára már tényleg csak azok maradtak, akiknek édes mindegy, mit vétett Peter Jackson a Tolkien-örökséggel szemben, és akiknek inkább előny, mintsem hátrány, hogy szegény Bilbo nótáját úgy elhúzták, mint a középföldi rétestésztát.

Azok maradtak, akik jól érzik magukat ebben az ismerősen berendezett, az utolsó bajuszvégződésig kidolgozott világban, ahol immár az égvilágon semmi új nem történik, sem emberileg, sem hobbitilag, de még csak tündeileg sem. Minden csatajelenetet láthattunk már két fokkal izgalmasabban és jóval nagyobb téttel, és tulajdonképpen ez a serclire hasonlító záródarab sem más, mint egy százmillió dolláros best of válogatás, de mégis, kit izgat ez?! Mert miközben a papírforma szerint bosszankodnunk kéne a csak pénzügyileg indokolható hármas tagoláson és a szereplőkkel szembeni nemtörődöm hozzáálláson (kapjon mindenki egy csúcs­jelenetet, aztán gyorsan húzzon ­arrébb), pusztán csak az, amit díszletben, domborzatban, harci felszerelésben, vagyis vizuális csecsebecsékben kapunk, teljesen egyedül­álló a mezőnyben. Már ha egyáltalán létezik mezőny, mert nagyon úgy fest, hogy Peter Jacksonnak legfeljebb Peter Jackson lehet a riválisa ebben a fantasynek nevezett műsorszámban. A harmadik Hobbit sehol sincs A Gyűrűk Ura filmekhez képest, de csak ebben az összehasonlításban forog fenn a csalódás tény­állása, mert bár Az öt sereg csatája a Jackson-mérce szerint elég alacsonyan szálldos, nincs ma emberfia (se törp, se hobbit), aki akár csak megközelítené mesélésben Jackson élményparkját.

A Fórum Hungary bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.