tévésmaci

A kerekecskei kecske

  • tévésmaci
  • 2022. április 27.

Film

Amikor Sztupa és Troché lementek a révhez, egyenesen a fertőből indultak.

A fertőben persze vágni lehetett a füstöt, és a bohémek sem nagyon fértek a bőrükbe, némelyiket el is kellett hessegetni: jóvanmá’, kopjá’ le, ilyenek. Szóval jólesett baktatni a révhez vezető földúton, vizelni a magányos platán alatt (Sztupa azért megjegyezte a költő szavával, hogy jobban esne Mar del Platán), s mentek tovább, a nap még csak lapos kúszásban próbálkozott feltörni az égre, a levegő viszont… pláne a fertőhöz képest, hagyjuk is. Maga a révállomás egy kalyiba volt, ne szépítsük, s tulajdonképpen teljesen értelmetlen, hiszen csak ez a bakhátas földút vezetett hozzá, s messze is volt mindentől, utoljára Petőfi járhatott erre a négyökrös szekéren, vagy valami. Állítólag az is erre közlekedett, de Sztupa és Troché – működésük sajátosságaiból adódóan – fenntartásokkal kezelték az efféle híreszteléseket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.