DVD

A mi emberünk

  • - kg -
  • 2017. március 9.

Film

Volt idő, hogy Hollywood lendületesen karlendítő nácijait és anyaszomorító, szovjet kémeit a Shakespeare-en trenírozott britek adták, ám a piac demokratizálódásával a skandinávok is felzárkóztak. Stellan Skarsgårdban mindig is éreztük egy nagybani orosz maffiózó lehetőségeit, és most, hogy ő adja az orosz maffia legfőbb pénzmosóját, aki titkokkal terhes pendrive-jával menni disszidálni UK, örömmel nyugtázhatjuk, hogy előérzeteink helyesnek bizonyultak: Stellan volt már minden, de csibészesen hunyorgó, minden hájjal megkent oroszként a vásári dramédiázás olyan magas fokára jutott, aminél csak kevés szórakoztatóbb dolog létezik. Stellan alakítása láttán a Royal Shakespeare Company egy emberként rezzent össze: itt már csak Theresa May segíthet egy protekcionista, „vissza az oroszokat a briteknek” törvénytervezettel. És azt még nem is említettük, hogy Skarsgård orosz hússaláta-alakításához John Le Carré kései ujjgyakorlata szolgáltatja a narratívát. A svéd fenomén nélkül azonban mit sem érne az egész: Ewan McGregor jólfésült átlag angolja legfeljebb a nemzetközi értékesítést segíthette, de emlékezetesnek aligha mondható, s ugyanez áll a többi jó nevű brit polírozott játékára is. A Le Carré-kánonhoz csak méltányossági alapon, szülői kérelemre hozzácsapható regényből különösebb megrázkódtatás nélküli film született, de az életmű filmre vitelére szakosodott butikcég már készül A kém, aki bejött a hidegről felmelegítésére. A cégvezető közeli kapcsolatot ápol az íróval, ami nem is olyan meglepő, lévén neki is, akárcsak Le Carrénak, Cornwell a családneve.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.

Egy tipikus NER-karrier

Magyar Péter fent említett sajtótájékoztatója után egy eddig viszonylag ismeretlen informatikai vállalkozó, Vertán György is a reflektorfénybe került, mivel Magyar azt állította, hogy volt felesége, Varga Judit, illetve volt barátnője, Vogel Evelin Vertántól kap „apanázst”, az egyik átutalással, a másik készpénzben. Mindez azért zajlik így, mert az üzletember Kubatov Gábor barátja.

A kezükben robbanhat föl

Egészen elképesztő, mi zajlik itt vasárnap délután óta, amikor Magyar Péter rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Fidesz manipulált, részben mesterséges intelligencia segítségével előállított hangfelvételekkel lejáratókampányt indít ellene.

„Sorok kígyóznak”

A színházi rendezés mellett foglalkozik képzőművészettel, irodalommal, filmkészítéssel. A kijivi alkotó egészen 2013-ig sokszor dolgozott magyarországi színházakban rendezőként és – főképp Vidnyánszky Attila rendezéseiben – díszlettervezőként. Aztán visszatért hazájába, a háború kitörése is ott érte. Az ukrajnai színházi állapotokról kérdeztük.

Mindent a 25-re

Az Orbán-kormány továbbra is töretlen lelkesedéssel várja az új amerikai kormányzat hivatalba lépését. Pedig ez nemigen fogja segíteni a 2025-ös magyar költségvetés kulcsfontosságú sarokszámainak teljesülését.