DVD

A mi emberünk

  • - kg -
  • 2017. március 9.

Film

Volt idő, hogy Hollywood lendületesen karlendítő nácijait és anyaszomorító, szovjet kémeit a Shakespeare-en trenírozott britek adták, ám a piac demokratizálódásával a skandinávok is felzárkóztak. Stellan Skarsgårdban mindig is éreztük egy nagybani orosz maffiózó lehetőségeit, és most, hogy ő adja az orosz maffia legfőbb pénzmosóját, aki titkokkal terhes pendrive-jával menni disszidálni UK, örömmel nyugtázhatjuk, hogy előérzeteink helyesnek bizonyultak: Stellan volt már minden, de csibészesen hunyorgó, minden hájjal megkent oroszként a vásári dramédiázás olyan magas fokára jutott, aminél csak kevés szórakoztatóbb dolog létezik. Stellan alakítása láttán a Royal Shakespeare Company egy emberként rezzent össze: itt már csak Theresa May segíthet egy protekcionista, „vissza az oroszokat a briteknek” törvénytervezettel. És azt még nem is említettük, hogy Skarsgård orosz hússaláta-alakításához John Le Carré kései ujjgyakorlata szolgáltatja a narratívát. A svéd fenomén nélkül azonban mit sem érne az egész: Ewan McGregor jólfésült átlag angolja legfeljebb a nemzetközi értékesítést segíthette, de emlékezetesnek aligha mondható, s ugyanez áll a többi jó nevű brit polírozott játékára is. A Le Carré-kánonhoz csak méltányossági alapon, szülői kérelemre hozzácsapható regényből különösebb megrázkódtatás nélküli film született, de az életmű filmre vitelére szakosodott butikcég már készül A kém, aki bejött a hidegről felmelegítésére. A cégvezető közeli kapcsolatot ápol az íróval, ami nem is olyan meglepő, lévén neki is, akárcsak Le Carrénak, Cornwell a családneve.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Séta a Holdon

A miniszterelnök május 9-i tihanyi beszédével akkora lehetőséget kínált fel Magyar Péternek a látványos politikai reagálásra, hogy az még a Holdról is látszott.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.

Egyszerű világpolgár, hídépítő

  • Mártonffy Marcell

Észak-amerikai pápára senki sem számított. Íratlan szabály volt – állítják bennfentesek –, hogy jezsuita és amerikai szóba sem jöhet. A szilárd alapelv egyik fele 2013-ban, másik fele 2025. május 8-án dőlt meg. A Chicago környékéről származó Robert Francis Prevost bíboros a megbízható szakértők listáján sem szerepelt a legesélyesebbek között. A fehér füst azonban meglepően hamar előgomolygott a Sixtus-kápolna ideiglenes kéményéből.