Film

A régi város

  • - kg -
  • 2017. március 23.

Film

Sivár, alagsori életet élő házmestert látunk akcióban, hólapátolás, duguláselhárítás és lakossági perlekedés közben. Egykedvű hősünk néha leüt valakit a bárban, nem nagy ügy, csak a szokásos ügymenet, egyébként meg csak vedel és néz maga elé. Ilyen egy amerikai házmestersors, gondolhatnánk, de Kenneth Lonergan, a drámaíróból lett filmes sokkal nagyobb tétekben játszik, mint egy-egy dugulás és a rá adandó emberi-szakmai válaszok. Olyan gyászok bontakoznak ki e szomorú munkásember ólmos léptei nyomán, amiket csak nehezen bír el egy tisztességes, a giccstől óvakodó mozi, Lonergan azonban hősies küzdelmet folytat az olcsó megoldások ellen. Nem is egy, legalább három ember gyásza találkozik össze a drámákhoz mindig passzoló télben, és ez elég nagy szám, sőt, maga az istenkísértés, még úgy is, hogy a fekete megannyi árnyalatának eljátszására felkért színészek (főleg Casey Affleck és Michelle Williams) abban vétkesek csupán, hogy túl jó génekkel jöttek a világra, ezért hihető átlagember sosem lesz belőlük. Viszont kiváló színészek. Akárcsak Lucas Hedges, aki most tört az élvonalba. Ennyi drámához azonban ők is kevesek lennének, de itt jön a képbe Lonergan, a dörzsölt dramaturg, aki jól késlelteti az információkat, a kisrealizmus külföldi ügynökeként pedig teljesen emberi viselkedést ró a szereplőkre. Olyat is csak ő tud a mezőnyben, hogy miközben mázsás súlyokat cipel mindenki, a főhős egyszer csak elvéti, hová parkolta le a kocsit, így a dráma szereplői csak mennek-mendegélnek dolgukvégezetlen. Ez ám a bátorság, és nem a hátra szaltó.

Az InterCom filmje

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.