tévésmaci

A tevék krémje

  • tévésmaci
  • 2023. június 14.

Film

Amikor Sztupa és Troché felkeresték Stau városát, hogy helyet keressenek égetően szükségessé vált székházuk számára, rendesen elkerekedett a szemük.

Micsoda jólét! Akkoriban még egyszerű dolgokban mérték a szegénységet és gazdagságot, jobbára ételben, lakásban, kocsiban, nyaralóban, nyaralásban, de a jólét akkor is többet jelentett ennél, valamiféle világszemléletet, magabiztosságot, nyugalmat, a felesleges félelmek hiányát foglalta magába. Továbbá, mint a későbbiekben látni fogjuk: türelmet. Ám Stau városa a fogyasztási javakban sem szűkölködött, amit például Sztupa és Troché rögtön kiszúrtak, hogy mindenkinek, de tényleg mindenkinek volt autója. És milyen autója! Opelek, Mercedesek, Volvók, Citroënek, Fiatok, Peugeot-k… Sztupa és Troché csak bámultak, ami érthető is, hisz onnan érkeztek, ahol egy Moszkvics már a gazdagság legbiztosabb jelének számított, s ha össze is jött rá valakinek a pénz, éveket kellett várnia, hogy átvehesse, nem a minden sarkon megtalálható márkakereskedésben, hanem valami csepeli Merkur-telepen, vagy hol a búbánatban. Sztupa és Troché, ha Ómafához mentek, a HÉV ablakából látták mindig az autókat: várták, hogy leteljen a várakozási idő. Bocsánat, elkanyarodtunk, miként ez autóval közlekedvén azért megesik az emberrel, Stau városában erre, mármint az elkanyarodásra modern köztéri műalkotásokkal emlékeztetik is a polgárokat és a látogatókat, onnan lehet felismerni őket, hogy kivétel nélkül narancssárgák, bár a formájuk tetszőleges, de mindre fel van írva: Umleitung.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Az elszalasztott lehetőségek városa: fejlődik, vagy csődközelben van Szolnok?

  • Massay-Kiss Andrea

Jó pár kihívással kell szembenéznie annak, aki 2024-ben Szolnok polgármestere lesz: a megyeszékhelyen korábban elkezdett beruházások egy része a mai napig nem készült el, vagy egész egyszerűen ígéret maradt, a lakosság csökken, kevés az igazából versenyképes vállalkozás, megszűnt a város közlekedési csomópont jellege, nincs önálló felsőoktatási intézménye.