Film

Argo 2

  • - kg -
  • 2015. május 30.

Film

Ecsém, az már mekkora királyság, hogy Kulka a nindzsa, a Scherer meg még mindig segghülye, a Kovács Lajosnak meg kilóg a segge a szado-mazo bőrszerkóból, a cigányok, ezek a mulatós-esküvőzős-lövöldözős népek pedig tankra szállnak, egy Tigrisre. Ja, és nem fogod elhinni, de egy japán buksza meg halomra irt mindenkit, és különben is, tele japcsival a film, ez most nagyon megy, és van a végén egy hidrogénbombás beszólás is, érted ugye, japánnak a bomba, na, attól aztán behalsz, de tényleg! És tényleg, bárcsak be lehetne halni az Argo 2 poénjain, azon, hogy a hollywoodi akciófilmekből ellesett beállítások milyen komikusan festenek a magyar ugaron, de ehhez több kell, mint hogy Kulka nindzsául néz, a Kovács–Scherer–stb.-csapat meg sokadszorra is elkáromkodja magát, igaz, ezt kétségtelenül ízesen. Az Argo 2 tanulsága, hogy kurva­anyád és kurvaanyád közt is van különbség, ha igazi színész anyázik, az mégiscsak jobb, mint egy amatőr gecifelkiáltás. Kétségtelen, hogy viszonylag kevés magyar filmben szerepel együtt szlovák vadászgép és gémeskúton egyensúlyozó nindzsa, mulatós cigányokkal megrakott világháborús tank és orosz hússaláta – a vágókat nem érheti rossz szó. Jó az is, hogy Árpa Attila horizontján nem a magyar műfaji belterj lebeg, hanem a nyugati referenciák, nem jó viszont, hogy e távlatossághoz nem társul más, mint néhány faszom beléd, egy Kossuth-díjas nindzsa és egy egész roma lagzi. A poénok pont azt a pojácát idézik, aki teli torokból nyerít a saját poénjain, miközben mindenki más igyekszik félrenézni. Félő, hogy siker lesz.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.