Film

Argo 2

  • - kg -
  • 2015. május 30.

Film

Ecsém, az már mekkora királyság, hogy Kulka a nindzsa, a Scherer meg még mindig segghülye, a Kovács Lajosnak meg kilóg a segge a szado-mazo bőrszerkóból, a cigányok, ezek a mulatós-esküvőzős-lövöldözős népek pedig tankra szállnak, egy Tigrisre. Ja, és nem fogod elhinni, de egy japán buksza meg halomra irt mindenkit, és különben is, tele japcsival a film, ez most nagyon megy, és van a végén egy hidrogénbombás beszólás is, érted ugye, japánnak a bomba, na, attól aztán behalsz, de tényleg! És tényleg, bárcsak be lehetne halni az Argo 2 poénjain, azon, hogy a hollywoodi akciófilmekből ellesett beállítások milyen komikusan festenek a magyar ugaron, de ehhez több kell, mint hogy Kulka nindzsául néz, a Kovács–Scherer–stb.-csapat meg sokadszorra is elkáromkodja magát, igaz, ezt kétségtelenül ízesen. Az Argo 2 tanulsága, hogy kurva­anyád és kurvaanyád közt is van különbség, ha igazi színész anyázik, az mégiscsak jobb, mint egy amatőr gecifelkiáltás. Kétségtelen, hogy viszonylag kevés magyar filmben szerepel együtt szlovák vadászgép és gémeskúton egyensúlyozó nindzsa, mulatós cigányokkal megrakott világháborús tank és orosz hússaláta – a vágókat nem érheti rossz szó. Jó az is, hogy Árpa Attila horizontján nem a magyar műfaji belterj lebeg, hanem a nyugati referenciák, nem jó viszont, hogy e távlatossághoz nem társul más, mint néhány faszom beléd, egy Kossuth-díjas nindzsa és egy egész roma lagzi. A poénok pont azt a pojácát idézik, aki teli torokból nyerít a saját poénjain, miközben mindenki más igyekszik félrenézni. Félő, hogy siker lesz.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.