Film

Az

  • - kg -
  • 2017. október 14.

Film

Egy időben mindenki azzal jött, hogy belülről bomlasztotta a rendszert, tulajdonképp mindegy is, melyiket, most meg azok száma ugrott meg hirtelen, akik esküsznek rá, hogy kamaszkoruk legszebb nyarán Stephen King hírhedt horrorbohócának rémképével tértek remegve nyugovóra. Szezonja van a szőlőnek és Kingnek, kicsit felemás szezon ugyan, de két nagy közönségkedvenc közül csak A setét torony vérzett el csúfosan a filmes feldolgozás során, a csatorna­lakó, gyerekekre vadászó bohóccal riogató Az adaptációja hatalmas sikernek ígérkezik. Ismét beigazolódott, hogy gyerekkel és gyerekgyilkos bohóccal minden eladható. Egyfelől ott van maga a címszereplő, a bohóckülsejű szörnyeteg, akit/amit remek érzékkel megtartottak a filmesek, nyilván azt a logikát követve, hogy nélküle minek belevágni bármibe is. Egy ilyen pofával pedig nem lehet hibázni, ha a leg­olcsóbb körítést kapja a figura, akkor sem menti meg semmi a filmet a bivalyerős nyitó hétvégétől. Így azonban, hogy egy korrekt, biciklizős, kisvárosi kamasz sztorit is sikerült a könyvből kihozni, hirtelen akkora üdvrivalgás támadt, hogy az a legbékésebb bohócotthonokig is elhallatszott. Talán a hosszú évek böjtje tette, a megkönnyebbülés, hogy végre nem valami szégyellnivaló Kinget játszanak a mozik, hogy kigurították a remekműveknek járó piros szőnyegeket, de sebaj, az őrület egyszer lecseng majd, és marad a King-butik vonzóan taszító díszeiből összerakott iparos munka. Melyre természetesen azok is kamaszkori kedvencükként hivatkozhatnak majd, akik már az 1990-es tévés feldolgozásra is így emlékeznek.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.