Film

Wind River

  • - kg -
  • 2017. október 14.

Film

Történetünk kezdetén Wyomingban pokoli hideg tombolt. Aki azt hinné, hogy ennek történetünk szempontjából vajmi csekély jelentősége van, mert csak így jön ki a Leacock óta sokat idézett poén, nagyon téved: a wyomingi télnek igenis nagy jelentősége van, volt és lesz ebben a történetben.
A többi – gyilkosság, nyomozás – csak afféle kötelező rutin, tulajdonképpen mellékes. Van az amerikai filmeknek egy nagyon is nyerő alfaja; a téli, kisvárosi film, amiben kisebb falu méretű pick-up truckokban igyekeznek a pick-up truck lelkületű, masszív munkásemberek az utca egyik végéből a másikba. Ez a dinertől dinerig tartó, hangulatos vonszolódás önmagában egy film, semmit sem kell hozzátenni, elég, ha William H. Macy fázósan magára húzza a kapucniját, vagy egy kisebb színész kockás ingben motoz egy motorháztető alatt. Ehhez képest most egészen az indiánrezervátum mélyéig megyünk, ahová nem ér el a diner melege, de nem indiánokat jöttünk nézni, hanem egy híres fehér embert és női társát, név szerint Jeremy Rennert és Elizabeth Olsent, amint a nagy fehérségben egy indián lány meggyilkolása ügyében járnak el. Az eljárás ezen a tájon nem hóláncon, hanem motoros szánon történik; a téli tájban elkövetett elégikus snow-mobilozás is van olyan jó, mint a pick-up truck költészet, történetünk szempontjából ennek van jelentősége, és nem az ügy felgöngyölítésének. Az szépen, komótosan göngyölődik magától is, kellő időt hagyva a dramaturg szerepét átvevő fagyhalálnak és a múltba révedésnek. És Jeremy Renner megbízható révedező, de nyomkövetőnek sem akárki.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.