Film

Az a bizonyos első év

  • 2013. március 28.

Film

Nincs unalmasabb, mint amikor egy mókázásba belefáradt hivatásos (bizonyos Dan Mazer, a Brüno és a Borat forgatókönyvírója, amúgy tévérendező) mindenáron viccelni akar. Tán nem véletlenül szerepel itt sem annyi rosszul előadott, humortalan, sőt kifejezetten tahó megjegyzéstől hatást remélő poén, s a poént követő döbbent, kínos csend - mint poénforrás.

A film valóságos balfékfesztivált kínál: humort nem értő, félreértő, rosszul előadó, többször előadó, bárgyúságokat humorként tálaló szerencsétlenekből a felhozatal erős. Közben lezajlik egy komolyan alig vehető marháskodás a "fiatal házasok álproblémái" tárgykörben. Szóra sem érdemes, csak a szokásos yuppie nyavalygás arról, hogy fel kell nőni, meg megtalálni önmagunkat, továbbá az "igazit", s egyéb, színes magazinokba való trendiskedés. Ami nem is lenne baj, ha közben jól szórakoznánk. Ha nem lenne a film maga is olyan, mint azok, akiket kiviccelni igyekszik. Nem gyilkolok le semmilyen csattanót, ha - kizárólag a filmben zajló tendenciák szemléltetése végett - ismertetem a csúcsjelenetnek szánt helyzetgyakorlat hatásmechanizmusát (úgy is, mint cseppben a tengert): lánykéréskor két galamb szárnyal fel zárt térben. Elszállnak a megkért (és sajnálatos módon már férjnél lévő) ifjú hölgy arca előtt, mögött, fölött, romba döntvén a meghitt vallomást. Szállnak egyszer. Szállnak kétszer. Nyolcszor. Tizenhétszer. A nőci előbb rémüldözik, aztán hadonászik is. Hát hogy bontakozhatna így ki egy románc? Találós kérdés a végére: vajon letojja-e végezetül a galamb a decens úrinőt?

A Budapest Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.