Film

Az éhezők viadala: A kiválasztott I. rész

  • Szabó Ádám
  • 2014. december 28.

Film

A fölöslegesen túlnyújtott regényadaptációk ver­senyében A hobbit záróakkordjára még várnunk kell, Az éhezők viadala viszont most leteszi névjegyét: a Harry Potter-sorozatot kívánja követni – az egyetlent, amihez sikerült egy hasonló felvezető epizódot sikerrel prezentálni. Hiszen ezúttal is minden a záróakkord felé mutat, a feszültség nőttön nő, a pirotechnikusoktól kezdve a kaszkadőrökig minden látványért felelős szakembert zablával igyekeztek visszafogni: ácsi, majd a következő részben…

A fennálló hatalom és a felkelők harca a médiáért – a felettébb ismerős helyzet nagyjából összefoglalja, miről szól A kiválasztott első epizódja. Az írókra a mondott mértékletesség nem vonatkozott, a film kellően drámai, az alakításokkal ezúttal sincs baj, a fekete pedig nem csak Lawrence-nek, a sorozatnak is jól áll – a mozi mégis kissé seszínű, és nem is feltétlenül azért, mert nagyobbrészt egy bunkerben játszódik. Egy idő után minden és mindenki beletompul ebbe a homályba, a történetmenet pedig vontatottá válik.

Az első rész legnagyobb erénye pont a harc előtti felvonás volt, míg a második epizód ügyesen vegyítette a tartalmat és a formát. A kiválasztott I. blockbusterhez képest meglepően bátran igyekszik játszani a mondanivalóval: a felkelés, a vezérszerep morális oldalának boncolgatása, az ezúttal előtérbe kerülő darkosabb és kritikusabb hang valószínűleg néhányakat, például a célközönség jelentős részét elijeszt­heti ugyan, ám ők a grandiózus fináléig pont kiheverik az e tónus okozta megrázkódtatást.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.