Film

St. Vincent

  • - kg -
  • 2014. december 28.

Film

Hogy is mondjuk csak szépen? Szóval, Bill Murray emberemlékezet óta ugyanazt a komikusan életunt, az életen egy frottír fürdőköpenyben átslattyogó, iszonyatosan menő és borostás alakot játssza, akit – gyermeki lélek lévén – csakis egy viccesen koravén, az életen egy katonásra vasalt iskolaköpenyben átmasírozó tizenéves érthet meg úgy istenigazából. Az életvitelszerűen fürdőköpenyes alakok királya mégsem ő, hanem
A nagy Lebowskiban korszakosat alakító Jeff Bridges (neki is lassan összejön ebből egy egész életmű), de ne feledkezzünk meg Michael Douglas kriminálisan alulértékelt fürdőköpenyes mélázásáról sem a Wonder Boys – Pokoli hétvégében. Egy szó, mint száz, a pálya több mint kitaposott – ugyanez Bill Murray előkertjéről is elmondható, mert Bill Murray, úgy is mint a St. Vincent című film fő- és egyben címszereplője, a gondozatlan előkertek, továbbá a sportfogadás, a gorombáskodás, az ivászat, a macskatartás és a walkmanhasználat híve. Na, gyerekek, mi ­hiányzik egy ilyen grumpy old csodabogár életéből? Hát persze hogy egy grumpy young gyerkőc, aki bérfelvigyázásból kifolyólag kerül a Murray alakította mizantróphoz. Ami ezután következik, oly magától értetődő, mint Rambo kezében a bozótvágó: beindul az üzemszerű meg­enyhülés, amelyhez Naomi Watts mint terhes orosz kurva és korunk legkeresettebb komikája, Melissa McCarthy asszisztál. Volt is, lesz is ennél rosszabb; néha jólesik, ha egyszerűen valami csak rendeltetésszerűen működik, és jobban belegondolva az sem kevés, hogy ez a St. Vincentről fanyalgás nélkül elmondható.

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”