film

Csajok hajnalig

  • 2017. július 22.

Film

Itt a nyár, moziban az igénytelen baromságok szezonja. Az ilyesmiket kiötlő szórakoztatóipari alkalmazottak ilyenkor rendre előállnak valamilyen berúgásos, lehányásos, eltévedős, bajba kerülős alpáriaskodással, amelyet filmnek voltaképpen nem is lehet tekinteni, legfeljebb valamilyen mozgóképes Ror­schach-tesztnek, amellyel, már-már tudományos szenzációként, a negatív IQ is mérhető az ilyesfajta impulzusok élvezetére képes nézők soraiban. Az újabb, ezúttal leánybúcsús agyzsibbasztásban egy holttestet kell eltüntetnie a kokaintól és tömény szesztől erősen zilált hölgykoszorúnak. A filmidőt részben a produkciója közben sajnálatos balesetet szenvedett chippandale fiú hullájának ide-oda cipelgetése, részben az évtizedes barátnők féltékenységi, illetve érzelmi kavarásai, részben pedig az ilyenkor szokásos félreértések, s az ezek következtében egyre bonyolódó, vígjátékinak szánt helyzetek töltik ki. Mivel az alapötlet nem eredeti, a helyzetkomikum színvonala pedig szerény, ezért a cselekményszálak szaporításával, azok összegubancolásával próbál előrehaladni a minden görcsösen eredetinek szánt fordulat ellenére is teljesen kiszámítható történet. A hollywoodi mintakönyvből szalajtott figurák (az öt csaj közt van színes bőrű, leszbikus, túlsúlyos stb.) mindegyike túl van ripacskodva, még a húzónevek (Scarlett Johansson, Zoë Kravitz) is meglepően rosszak. Ha még ennél is rosszabbak lennének, az már szinte jó lenne. De az ilyesmit csak humorérzékkel bíró rendező tudná bevállalni, olyan meg itt nincs.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.