Újjászületett feleségek - Devious Maids

Film

Marc Cherry, a Született feleségek készítője úgy gondolta, jó ötlet, ha a Lila akác köz lakói latina bejárónők képében születnek újjá, és merülnek el ismét a titkok és hazugságok örvényében. A Devious Maids egy kicsit olyan, mintha a Született feleségek mellékszereplőinek harmatos spin-offja lenne (még a marketing és a cím is tudatosan annak rajongótáborát célozta meg). Itt is működik a titokdramaturgia, a dramedys hangvétel, jönnek az archetípusokat megtestesítő szereplők. Ugyanakkor Cherry mintha megirigyelte volna az angol sorozatok (például a Downton Abbey vagy az Upstairs, Downstairs) rafinált "urak és szolgák" tablóit is, ám az ő kreativitásából csak a felvizezett változatukra futja.

false

A sorozat néha sugallja, hogy a latin személyzet és amerikai alkalmazóik között valamiféle modern kori, csökevényes feudális viszony van, mégis a felvázolt úr-szolga kapcsolatok ugyanolyan felületesek maradnak, mint a figurák. Pedig a sorozat néha tesz is a posztkoloniális kritika felé tendáló tétova lépéseket, de ezek valahogy mindig a sztereotípiáknál kötnek ki. Cherry szeretné egyéniségként, alkalmazóik és a befogadó ország által kihasznált, de mégis tartással rendelkező nőkként ábrázolni a főhősöket, aztán végül addig jut, hogy minden latin-amerikai nő könnyűvérű és muzikális, vagy mélyen katolikus és jó anya. A sorozat minden irányból a dél-amerikai tematikának megfelelő utalásokkal bombázza nézőjét, melyek azonban kimerülnek a háttérben mindig idegesítően duruzsoló gitárzenében, illetve a hősnők időszakos és indokolatlan spanyol karattyolásában. Kár.

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.