Bréking!

A rendező felháborodottan elhatárolódik a Gyurcsány-gyalázástól!

  • narancs.hu
  • 2013. április 21.

Film

A Gyurcsány-gyalázó film rendezője szerint az NKA nem támogatott 5 millió forinttal Gyurcsány-gyalázó filmet, mert az Elment az öszöd c. film nem gyalázza Gyurcsányt (vagy nem Gyurcsányt gyalázza).

Lapunk helyreigazítási kérelmet kapott Dézsy Zoltántól, a jeles filmrendezőtől. A kérelemnek nem csak a postázási módja formabontó (a Narancs Facebook-oldalára érkezett), hanem a tartalma is szokatlan. Az Elment az öszöd c., rövidesen a mozikba kerülő Gyurcsány-gyalázó film alkotója ugyanis azt állítja, hogy a film nem gyalázza Gyurcsányt. Bár kissé értetlenül állunk előtte, a levelet az alábbiakban közreadjuk, mert hiszünk benne, hogy az értelmezés szabadsága nemcsak a mű befogadóját, hanem az alkotóját is megilleti. (Lapunk ezzel a korábbi közleményt természetesen nem igazítja helyre.)

Tisztelt Főszerkesztő Asszony!

Az Önök honlapján megjelent cikk (http://magyarnarancs.hu/film2/elment-
az-oszod-84448
) súlyosan megsértette  a hatályos törvényeket. Hamis,
valótlan tényállításaikkal, rágalmazásukkal konkrét és bizonyítható
(milliós nagyságrendű) anyagi és erkölcsi károkat okoztak a
produkciónak, az alkotóknak és az NKA-nak is.
A valóság ezzel szemben az, hogy a film semmilyen módon nem gyalázza
Gyurcsány Ferencet.

Súlyosbítja cselekedetüket, hogy a névtelen szerző nem látta a filmet,
és ennek tudatában állított hamis tartalmú tényt a filmről és az NKA-
ról. Tetézi felelősségüket az is, hogy a cikket átvették és idézték
más orgánumok is, és jelenleg is megtalálható az interneten.

Fenntartjuk Önöknek is a tévedés jogát, hogy valamelyik
felkészületlen szerkesztőjük hibázott. Ügyvédeink polgári pereket,
illetve büntetőeljárást javasolnak Önök ellen, én azonban nem
szeretnék pereskedni. Inkább megadnám a lehetőséget, hogy elismerjék
(fogalmazzunk így) tévedésüket, és elnézést kérjenek a filmben
szereplő művészektől, az alkotóktól és az NKA-tól a hamis tartalmú
cikkért.

(…)

Tisztelettel:

Dézsy Zoltán
rendező-producer
Elment az öszöd produkció

Figyelmébe ajánljuk

És meghalni a gyönyörtől

„A fájdalom politikai kérdés, a gyönyör politikai kérdés” – okítja a haldokló Mollyt (Michelle Williams) egy gyönyörű leszbikus (Esco Jouléy), aki egy személyben radikálisan szabad szexuális felfedező és empatikus szociális munkás is.

Végtére is a gyerek az első

Lehet-e hazugságra építeni értelmes életet, főleg másokét, a családtagjainkét, a gyerekünkét? Persze kizárólag az ő érdekükben! Van-e olyan érdek, ami fontosabb, mint az igazság?

Kísérleti fizika

Öveges József fizikus, piarista szerzetes, tanár, mondhatni mé­dia­­sztár volt a hatvanas–hetvenes években. Közvetlen stílusban, élvezetesen előadott ismeretterjesztő előadásai és a közben bemutatott kísérletek tették ismertté.

Micimackóék felnőttek

Ládaasztal a fő díszletelem a Három Holló pincehelyiségének apró színpadán, olyan, amilyenek mellett a fesztiválokon szoktunk iszogatni. Körülötte jégkockához hasonló, hol egységes kékben, hol különböző színekben pompázó ülések. Gyerekként nem egészen így képzeltük a Százholdas Pagonyt.

A ház torka

Egy Pireneusok mélyén megbújó faluban, a Clavell házban a család egyik nőtagja éppen haldoklik. Hörgő, bűzölgő, démonisztikus tusa ez, pokoli gyötrelem. Nem véletlenül gondolunk a pokolra és érezzük meg egy földöntúli lény jelenlétét.

Mi a művészet?

Hazánk kulturális miniszterének, Hankó Balázsnak – aki a 2023-as és a 2024-es szja-bevallásának „munkáltató” rovatába is „Kultúrális és Innovációs Minisztériumot” írt – érezhető, napi gondjai vannak a nyelvhasználattal.

Honfiak  

–Librettó–

(A helyszín az első négy felvonásban mindvégig a miniszterelnök dolgozószobája.)

Nemcsak a hősök arcai

82 éve, 1943. április 19-én kezdődött, és szűk egy hónapig tartott a varsói gettófelkelés. Miközben a nácik leszámoltak az alig felfegyverzett lázadókkal, porig rombolták a zsidók számára kijelölt városrészt, a túlélőket pedig haláltáborokba küldték, Varsó többi része a megszállás hétköznapjait élte. Hogyan emlékezik ma Lengyelország a világháború alatti zsidó ellenállás legjelentősebb mozzanatára?

„A legkevésbé sem keresztényi”

A nyugati populista mozgalmak és pártok a kereszténység kifacsart értelmezését használják fegyverként a hatalomért folytatott harcban, miközben a hagyományos kereszténydemokrácia identitásválságba került. A Princeton University professzora arra is figyelmeztet: legalább mi ne beszél­jünk szélsőjobboldali „hullámról”.