DVD

Cinikus, mint a bűn - Brad Pitt gengszterkedik

  • - kg -
  • 2013. április 19.

Film

Két bérgyilkos beszélget egymással: James Gandolfini az egyik, Brad Pitt a másik. Gandolfini küszöbön álló válásáról nyomja a sódert egy érző férfiember rezignáltságával, és azzal az életbölcsességgel, mely felhatalmazza az embert, hogy a társadalmi elvárásokkal dacolva borravaló nélkül engedje útjára az ágyából kikászálódott kurvát. S bár a melót Gandolfini sanyarú helyzetére való tekintettel visszamondja (és nem is tér vissza a Pitt köré épített történetbe), oly jó étvággyal hajtja le a sörét, hogy azt Szindbád is megirigyelhetné. Hál' istennek, velős csont nem kerül az asztalra, meg aztán nem is lenne tanácsos Krúdyt ebbe a társaságba belerángatni, mely csak úgy hemzseg az olyan filmes alakoktól, akiket minden hosszan elnyújtott maffiatársalgás alkalmával kínos kötelességünk felidézni.


 

Nagyjából ugyanaz a baj George V. Higgins Cogan's Trade című regényének (1974-ben került a boltokba) feldolgozásával, mint a John Carter-történetek tavalyi adaptációjával: mire hivatalosan is megfilmesítették őket, mások már nem hivatalosan rég lenyúlták az örökség értékesebb tételeit: a maffia megeredt nyelvű kisegzisztenciáit, az ölés mesterségének mindennapos nyűgeit és így tovább - filmcímek a szerkesztőségben. De mert kell valami, ami még sosem volt, és a vámpírok műfajidegenek, miközben kicsiben megy a gengszterkedés, a háttérből Obama és McCain választási szótépése folyik, Pitt pedig a végén mint az alvilág Taki bácsija, csak arcunkba mondja a bebiflázott lényeget: "America isn't a country; it's a business." Mondhatott volna Hollywoodot is.

Ölni kíméletesen; forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.