Film

Egyenesen át

  • 2017. november 12.

Film

Bár a remake most jobb az eredeti műnél, ez nem elismerés, Joel Schumacher 1990-es thrillere gyenge eresztés volt. A halál utáni állapotot saját mesterségesen előidézett exitusuk, majd újraélesztésük módszerével kutató becsvágyó orvostanhallgatók ígéretesen exponált története már ott is hamar átfordult merő ijesztgetésbe, és magazinok életmódtanácsainak színvonalán megfogalmazott „tanulságaihoz” (kérj megbocsátást azoktól, akiknek ártottál) nevetséges „bűnök” (gyerekkori csúfolkodás, titokban felvett szeretkezések) jóvátételén át vezetett az út.

Az új verzió megtartotta mind az ígéretes expozíciót, mind (a halál utáni életről elgondolt eredeti koncepció híján szükségképpen pótcselekvésként értelmezhető) az ijesztgetést, továbbá a bugyuta tanulságot. És megtartotta a korábbi főhőst, Kiefer Sutherlandet – az öregedő, szigorú prof szerepében. No, jó: az ijesztgetés hatásosabb (az eredeti A tetovált lányt is jegyző Niels Arden Oplev kvalitásosabb rendező), a tanulság meg kiegészül azzal, hogy magunknak is meg kell tudni bocsátani. A körítés is ugyanolyan következetlen (már Schumachernél is élő emberek kísértettek a túlvilágon), bár történik némi erőfeszítés, hogy logikát varázsoljanak a rémlátásokba, s a fel nem dolgozott bűnöknek is van valóságos súlya ezúttal.

Ám éppen azért, mert a korábbi félreeső sufni helyett itt hipermodern körülmények között végzik a meghalasztást-feltámasztást, még zavaróbb a mellé adagolt áltudományos blabla, amelynek igénybevételével komoly drámaként adnák el egy szoftos horrorfilm szellemi üresjáratait.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.