Film

Én, Frankenstein

  • - kg -
  • 2014. február 28.

Film

Végre a mozikban a Joey, a kenguru forgatókönyvírójának, a Vér és csokoládé producerének, a Hangyák gatyában zeneszerzőjének, az Amíg te voltál focus pullerjének és a Vidéki élet díszlettervező-asszisztensének új filmje, de az Underworld: A vérfarkasok lázadása több kreatív szakembere is részt vett a produkcióban.

Végre egy film, mely megtöri a műveltek évezredes uralmát, és új időszámítást hirdet, mert innentől az sem golyózható ki az úri társaságból, aki a szörnyet hívja Frankensteinnek, és nem a készítőjét. Kimondatik, hogy a lény apja fia, így joggal viselheti a Frankenstein nevet - na, erre varrjanak testrészt a keményvonalas frankensteinisták. De ezenkívül is sok bátrat húz filmünk, például akcióhőssé teszi a vízköpőket (nyilván az ihletet adó képregényben is ez dívott), így néha valakinek halálos komolysággal fel kell kiáltania: támadnak a vízköpők! Vízköpőzésre eleddig csak daloló Disney-rajzfilmekben volt precedens, de az Én, Frankenstein nem dalol: Stuart Beattie filmje setét és gótikus újrapozicionálása a minduntalan Boris Karloff-fal azonosított szörnyetegnek. Aaron Eckhart cizellált alakítása elsősorban a hasfal bordázottságában hoz újat az interpretációk hosszú sorában - ha a kényeskedő filmművészeti periodikák vonakodnának is elismerni a színész érdemeit, a Men's Fitness vagy a Men's Health címlapon hozhatja e nem mindennapi torzót. És végül: Bill Nighy mint a démonok középvezetője a camp olyan magasságaiba röpíti a produkciót, mely csak a legnagyobbaknak, nemrég például a Zöld lámpásnak adatott meg.

Az A Company filmje

Figyelmébe ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.

A hiány

László Károly, a háborút követően Svájcban letelepedett műgyűjtő, amikor arról kérdezték, miért nem látogat vissza Auschwitzba, azt válaszolta, hogy azért, mert nem szereti a nosztalgiautakat.

Fagin elsápad

Pong Dzsun Ho társadalmi szatírái, Guillermo del Toro árvái, vagy épp Taika Waititi szeretnivalón furcsa szerzetei – mindegy, merre járunk, a kortárs filmben lépten-nyomon Charles Dickens hatásába ütközünk.

Vörös posztó

Ismertem valakit, aki egy stroke-ból kigyógyulva különös mellékhatással élt tovább: azt mondta, amit gondolt. Jót, rosszat, mindenkinek bele a szemébe, rosszindulat, számítás és óvatoskodás nélkül. Nehéz volt vele találkozni, mindig ott volt a veszély, hogy mint egy kegyetlen tükörben, hirtelen meglátjuk valódi önmagunkat. De jó is volt vele találkozni, mert ha megdicsért valakit, az illető biztos lehetett benne, hogy úgy is gondolja.

Szeplőtelen fogantatás mai köntösben

Bullshit munkahelyen vesztegelsz, ahol ráadásul csip-csup kiszolgáló feladatokkal is téged ugráltatnak, csak azért, mert nő vagy? Kézenfekvő menekülési útvonalnak tűnik, hogy elmész „babázni”. Persze ha nincs férjed vagy barátod, a dolog kicsit bonyolultabb – de korántsem lehetetlen.

Realista karikatúrák

Tizenkilenc kortárs szerző írta meg, mit jelentett az elmúlt egy-két évtizedben Magyarországon felnőni. Változatos a névsor: van pályakezdő és többkötetes író, eddig elsősorban költőként vagy gyerek- és ifjúsági könyvek szerzőjeként ismert alkotó is.