Film

Esélylesők

  • 2015. március 7.

Film

Egy úrhatnám polgár kihasználja, hogy leánya az ismert pénzember elkényeztetett fiacskájával jár. Beszáll a milliárdos kétes üzletébe – hogy azután a pilótajáték-elvű ügyeskedésen rajtavesztve, saját lányát elárulva, a gazdag ember nejét megzsarolva szerezze vissza amúgy kölcsönbe kapott pénzét. A pénzember felesége, az egykori színésznő – unalmában, a bőkezű patrónus szerepében tetszelegve – romos színházépületet vásároltat férjével, ám a gazdasági válság elsodorja valamennyi ígéretét és igyekezetét: megalázva távozik a művészkörből, a felújítandó épület pedig nem a kisváros kulturális életének fellegvára lesz, hanem ingatlanbefektetésként hasznosul.

A manipulációk sűrű, rossz szagú szövevénye tárul fel az olasz pénzarisztokrácia világában játszódó filmben. Gazdag, újgazdag és gazdagság után vágyakozó hőseinek közös vonása az elvtelen önzés. Mindenki mindenkit elárul, elsősorban saját magát, nincs egyetlen szereplő sem, aki haboznék a másik fejére taposni, ha abból valamilyen előnye származik. A legpozitívabb szereplő egy cserbenhagyásos gázolást úszna meg, ha tehetné.

Paolo Virzì több nézőpontból előadott, egy thriller feszültségét hordozó története közvetlen rokona azoknak a hatvanas-hetvenes években született nyugtalanító, nem­egyszer politikai kriminek álcázott, de mindig erősen társadalomkritikus olasz filmeknek, amelyek nem csupán elidegenedett emberi egzisztenciák önmagukat vagy másokat pusztító energiáinak működését képezték le, de modelleztek egy széthullott, értékeit elvesztett, csak­is a pénz által mozgásban tartott társadalmat is.

Forgalmazza a Vertigo Média

 

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.