Film

Esélylesők

  • 2015. március 7.

Film

Egy úrhatnám polgár kihasználja, hogy leánya az ismert pénzember elkényeztetett fiacskájával jár. Beszáll a milliárdos kétes üzletébe – hogy azután a pilótajáték-elvű ügyeskedésen rajtavesztve, saját lányát elárulva, a gazdag ember nejét megzsarolva szerezze vissza amúgy kölcsönbe kapott pénzét. A pénzember felesége, az egykori színésznő – unalmában, a bőkezű patrónus szerepében tetszelegve – romos színházépületet vásároltat férjével, ám a gazdasági válság elsodorja valamennyi ígéretét és igyekezetét: megalázva távozik a művészkörből, a felújítandó épület pedig nem a kisváros kulturális életének fellegvára lesz, hanem ingatlanbefektetésként hasznosul.

A manipulációk sűrű, rossz szagú szövevénye tárul fel az olasz pénzarisztokrácia világában játszódó filmben. Gazdag, újgazdag és gazdagság után vágyakozó hőseinek közös vonása az elvtelen önzés. Mindenki mindenkit elárul, elsősorban saját magát, nincs egyetlen szereplő sem, aki haboznék a másik fejére taposni, ha abból valamilyen előnye származik. A legpozitívabb szereplő egy cserbenhagyásos gázolást úszna meg, ha tehetné.

Paolo Virzì több nézőpontból előadott, egy thriller feszültségét hordozó története közvetlen rokona azoknak a hatvanas-hetvenes években született nyugtalanító, nem­egyszer politikai kriminek álcázott, de mindig erősen társadalomkritikus olasz filmeknek, amelyek nem csupán elidegenedett emberi egzisztenciák önmagukat vagy másokat pusztító energiáinak működését képezték le, de modelleztek egy széthullott, értékeit elvesztett, csak­is a pénz által mozgásban tartott társadalmat is.

Forgalmazza a Vertigo Média

 

Figyelmébe ajánljuk

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.

Milliókat érő repedések

Évekig kell még nézniük a tátongó repedéseket és leváló csempéket azoknak a lakóknak, akik 2016-ban költöztek egy budafoki új építésű társasházba. A problémák hamar felszínre kerültek, most pedig a tulaj­donosok perben állnak a beruházóval.