Film

Fekete leves

Film

Kokainmámorban pörögnek az apró alkalmi bűnöktől terhes hősök, s talán megmenekül a milliós szerencsejáték-tartozást felhalmozó gengsztercsemete is. Esetleg az elvonó szökevényei is új életet kezdhetnek.

Pénzszállító robog át a zöldövezeten, de ahogy az lenni szokott, szépen és gyorsan, s persze tök "véletlenül" kirabolják. Csakhogy ezúttal a rablóbanda egy rehabról szökő kis csapat, függők és sérültek. Az amatőr bűnözőpalánták profikat megszégyenítő módon intézik a 300 millió eltüntetését, ekképp ügyesen rondítanak bele az alvilág vezetőjének bizniszébe. Az alvilág forrong, a gengszterek nem nyugszanak, de szerencsére a budapesti éjszakai élet egyéb simlisei közül megérkeznek a jó szándékú segítők, s ahogy azt előre elképzeltük, tovább növelik a bonyodalmakat.

Novák Erik szinte a semmiből - állami támogatás nélkül - összehozott, többnyire improvizáción alapuló akcióvígjátéka egyszerre keménykedős, mocskos szájú, egy bombabiztos tervet megvalósító, majd káoszba és vérfürdőbe torkolló sztori. A film a banális történet ellenére is működik, mert a rendező ügyesen válogatta szereplőit. Szabó Simon a memóriaproblémákkal küzdő mamlasz, Fátyol Hermina a nagybetűs, ámde félénk nő, míg Feaky D egy pitlák surmó. A legnagyobbat persze régi ismerősünk, Vágvölgyi B. András gurítja a nyegle maffiafőnök szerepében.

A film legjobb ötlete, hogy improvizál és civileket mozgat, ami bár kockázatos vállalkozás, mégis ezerszer izgalmasabb, mint a primitív, hímsoviniszta humorba csomagolt - helyenként persze élvezetes - marháskodás.

Forgalmazza a Krez Film Kft.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.