Film

Férfiak fecskében

  • 2018. augusztus 12.

Film

Hol a boldogság mostanában? Táncparketten, uszodában. A kisember, kinek élete tönkremenni készül, kihúzza magát, legyőzi önmagát és a konvenciókat, kiáll a világ elé, s olyat tesz, amit sosem hitt volna. Közben, nem mellesleg rátalál vagy ismét felébred benne a szerelem, s az elidegenedett, besavanyodott, fogyasztásban elhülyült világ arcába vágja, hogy ő igenis és végre boldog – mert nem akar többé megfelelni senkinek, csak saját késztetéseinek.

A néhány hete bemutatott Táncterápia boldogságreceptjét hirdeti ez a – hát hogy mondjam, ha sok pocakos, szőrös, zsörtölődő férfi fogja egymás meztelen lábát az esztétikai hatás érdekében? – bájos dolgozat is, amelyben szinkron­úszásra vetemedik nyolc középkorú lúzer, hogy visszanyerje önbecsülését és életkedvét, mígnem azon kapják magukat, hogy világversenyen képviselik Nagy-Britanniát. Persze, van a vállalkozásban valami a magukat csippendélfiúkként eladni kívánó prolik csetlés-botlását sikerre vivő Alul semmi csoportdinamikájából, némi áthallás a film producerének első rendezéséből (Machan), amelyben indiaiak próbálnak kézilabdázni a nyugati emigráció reményében (az olyan, mint a magyar krikettválogatott), s beugorhat a jamaicai bobcsapat szidolozott kalandjait komédiába öntő Jég veled! is. De ki követelné az eredetiséget a nyári akciófilm-áradatban egy könnyed vígjátéktól, amely legalább közvetlen, kedves, a maga felszínességében is humánus, és szuperhősök helyett olyan, határozottan embernek látszó karaktereket mozgat, akiknek magunk is lennénk a barátai.

A Cirko Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.