Film

Sicario 2. – A zsoldos

  • - kg -
  • 2018. augusztus 5.

Film

Amikor még csak egy film volt, és nem egy sehová sem tartó, a bérletesek bizalmából élő sorozat, nem győztük dicsérni a Sicariót; hogy így a fényképezés, meg úgy a kifinomult rendezői kéz, nem is beszélve Benicio Del Toróról, a rémálmoktól gyötört gyilkos szakemberről, aki úgy tud felriadni álmából, hogy az fenyegetőbb, mint az egész mexikói–amerikai drogháború, melynek vérzivataros részleteit Denis Ville­neuve filmje oly filmszerűen ábrázolta. A felriadós részletek miatt sikerült is egy emlékezetes art-akciófilmet összehozni, ami nem volt olyan okos, mint amilyennek látszani akart, de a sok nüansz meg a hangulatos feszkó a kifinomult nézőközönség tetszését is elnyerte. A folytatásra jó érzékkel épp ezeket hagyta el a megváltozott alkotógárda: a kreatívok közül pont a forg.- könyvírót sikerült visszahívni, aki egy régi szövegfile-ból dolgozhatott, amelybe az első részből kimaradt gondolatait mentette el, az olyanokat, mint hogy Mexikó útjai rögösek, határvidéke tágas, embercsempészei elvetemültek, de vannak földközeli, becsületes népek is, akikre mindig lehet számítani. Amcsiban meg a gaz bürokraták mesterkednek, ezeknek az sem drága, hogy háborút szítsanak a kartellek között az egyik nagykutya (nem szó szerint értendő!) leányának elrablásával. Az elmentett szöveg itt véget ér, az író ezen a ponton egy újabb file-t nyitott Sicario 3. – Űrvámpírok címmel. A trilógia záróepizódja is a realizmus jegyében készül: Benicio a határvidéken landoló lények fogságába kerül, de veleszületett sármja és bérgyilkosi leleménye nem hagyja cserben.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.