Film

Három óriásplakát Ebbing határában

  • - kg -
  • 2018. február 25.

Film

Brit tudósok kimutatták, hogy a két szónál hosszabb filmcímek csak elbizonytalanítják a nézőt és hizlalják az alkotói egót, szóval ez egy win-win szitu, amivel Martin McDonagh, a pesti és budai színházak sztárja (meg a Broadway és a West End fenegyereke) nem is rest élni. Az angol eredetibe még egy „Missouri”-t is becsempészett, ami olyan, mintha a Coen testvérek a Fargo, North Dakota címet adták volna híres filmjüknek. McDonagh vonzódása az efféle kiművelt túlzásokhoz díjátadókszerte közismert, a keleti parton és a nyugati parton is nagyra tartják az ilyesmit. Ám McDonagh nem az üres ebbingezés embere, a címben sem szimbólumokkal, hanem valós plakátokkal dobálózik, Frances McDormand mint gyászoló anya ezekre íratja fel fájdalmához méltó hatalmas betűkkel a helyi seriffnek címzett üzenetét: tenne-e már valamit lánya gyilkosának a kézre kerítéséért. Maga McDonagh igazi luxusdrámát kerített Ebbing hatá­rába: a mély emberi gyász (McDormand), a mély, délvidéki seriffkedés (Woody Harrelson), és a mély emberi parasztság (Sam Rockwell) versenyszámában csakis a legjobbakat indítja, és egy-két jelenetre is olyan arcokat hívott, akiknek minden ránca díjra érdemes. Szépen összeállt a csapat, most már „csak” működtetni kell a tragikomédia McDonagh által oly jól ismert, filmen, színpadon kikísérletezett, vérből, verítékből, könnyből és a tarantinói daloskönyv fuck felhozatalából kikevert egyvelegét, a ponyvavékony fordulatok és mély emberi dolgok (lásd fentebb) e szórakoztató keverékét.

A Fórum Hungary bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.