Film

Parázs a szívnek

  • Gera Márton
  • 2018. február 25.

Film

Az valóban dicséretes tett, ha egy rendező mindenféle állami támogatás nélkül, függetlenként rakja össze a filmjét, csakhogy régóta tudjuk, hogy nem a fecskék csinálják a nyarat; egy-egy ilyen akció még nem hoz magával automatikusan jó mozit. Így van ez most is, a Parázs a szívnek hiába indul ígéretesen, jó zenével és kedves dialógusokkal, ha kábé negyed­óra múlva kiderül, hogy a hazai romantikus vígjátékok legismertebb hibáit megint sikerült elkövetni.

Ha túltennénk magunkat a vékonyka cselekményen (a kezdő színész beleszeret a fiatal doktornőbe, de az életben semmi sem megy egyszerűen, főleg akkor nem, ha az ifjú Rómeó érzelmileg labilis, és alkoholizálni/füvezni/próbákról ellógni is szeret), még találhatunk is szerethető pillanatokat. Ám az alkotók valamiért kötelezőnek érezték, hogy telepakolják a filmet tökéletesen inkonzisztens, látomásos jelenetekkel, amelyekből csupán annyi derül ki, hogy a jellemfejlődés valahogy kimaradt ebből az egész hacacáréból. Aki például holmi motivációkra vágyik, s szeretné megérteni, hogy a korábban fád doktornő miért rohan semmi perc alatt hősünk karjába, hát, nagy gondban lesz.

Vannak persze kellemes meglepetések is, Szabó Erikának kifejezetten jól áll a vászon, Bezerédi Zoltánt újfent jó nézni az apáskodó, keménykedő színházigazgató szerepében, csak hát ezek parányi részsikerek, és nem fedik el a megmagyarázhatatlanul sok érthetetlen, furcsa víziókkal teli jelenetet, a komolyabb témák – így a párkapcsolaton belüli erőszak – kezelése pedig félúton megreked.

Forgalmazza a CameoFilm

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.