Film

Parázs a szívnek

  • Gera Márton
  • 2018. február 25.

Film

Az valóban dicséretes tett, ha egy rendező mindenféle állami támogatás nélkül, függetlenként rakja össze a filmjét, csakhogy régóta tudjuk, hogy nem a fecskék csinálják a nyarat; egy-egy ilyen akció még nem hoz magával automatikusan jó mozit. Így van ez most is, a Parázs a szívnek hiába indul ígéretesen, jó zenével és kedves dialógusokkal, ha kábé negyed­óra múlva kiderül, hogy a hazai romantikus vígjátékok legismertebb hibáit megint sikerült elkövetni.

Ha túltennénk magunkat a vékonyka cselekményen (a kezdő színész beleszeret a fiatal doktornőbe, de az életben semmi sem megy egyszerűen, főleg akkor nem, ha az ifjú Rómeó érzelmileg labilis, és alkoholizálni/füvezni/próbákról ellógni is szeret), még találhatunk is szerethető pillanatokat. Ám az alkotók valamiért kötelezőnek érezték, hogy telepakolják a filmet tökéletesen inkonzisztens, látomásos jelenetekkel, amelyekből csupán annyi derül ki, hogy a jellemfejlődés valahogy kimaradt ebből az egész hacacáréból. Aki például holmi motivációkra vágyik, s szeretné megérteni, hogy a korábban fád doktornő miért rohan semmi perc alatt hősünk karjába, hát, nagy gondban lesz.

Vannak persze kellemes meglepetések is, Szabó Erikának kifejezetten jól áll a vászon, Bezerédi Zoltánt újfent jó nézni az apáskodó, keménykedő színházigazgató szerepében, csak hát ezek parányi részsikerek, és nem fedik el a megmagyarázhatatlanul sok érthetetlen, furcsa víziókkal teli jelenetet, a komolyabb témák – így a párkapcsolaton belüli erőszak – kezelése pedig félúton megreked.

Forgalmazza a CameoFilm

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.