Film

Parázs a szívnek

  • Gera Márton
  • 2018. február 25.

Film

Az valóban dicséretes tett, ha egy rendező mindenféle állami támogatás nélkül, függetlenként rakja össze a filmjét, csakhogy régóta tudjuk, hogy nem a fecskék csinálják a nyarat; egy-egy ilyen akció még nem hoz magával automatikusan jó mozit. Így van ez most is, a Parázs a szívnek hiába indul ígéretesen, jó zenével és kedves dialógusokkal, ha kábé negyed­óra múlva kiderül, hogy a hazai romantikus vígjátékok legismertebb hibáit megint sikerült elkövetni.

Ha túltennénk magunkat a vékonyka cselekményen (a kezdő színész beleszeret a fiatal doktornőbe, de az életben semmi sem megy egyszerűen, főleg akkor nem, ha az ifjú Rómeó érzelmileg labilis, és alkoholizálni/füvezni/próbákról ellógni is szeret), még találhatunk is szerethető pillanatokat. Ám az alkotók valamiért kötelezőnek érezték, hogy telepakolják a filmet tökéletesen inkonzisztens, látomásos jelenetekkel, amelyekből csupán annyi derül ki, hogy a jellemfejlődés valahogy kimaradt ebből az egész hacacáréból. Aki például holmi motivációkra vágyik, s szeretné megérteni, hogy a korábban fád doktornő miért rohan semmi perc alatt hősünk karjába, hát, nagy gondban lesz.

Vannak persze kellemes meglepetések is, Szabó Erikának kifejezetten jól áll a vászon, Bezerédi Zoltánt újfent jó nézni az apáskodó, keménykedő színházigazgató szerepében, csak hát ezek parányi részsikerek, és nem fedik el a megmagyarázhatatlanul sok érthetetlen, furcsa víziókkal teli jelenetet, a komolyabb témák – így a párkapcsolaton belüli erőszak – kezelése pedig félúton megreked.

Forgalmazza a CameoFilm

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.