DVD

Hemingway és Gellhorn

  • - kg -
  • 2013. június 30.

Film

Lassan elfogynak a hírességek, akikkel Hemingway érintkezett, s akkor majd az olyan filmek következnek, mint a Hemingway és a hentes és az Ernest és Kovácsné, mert az jól látható, hogy Hollywood az író valamennyi evilági ismerősének filmet kíván szentelni.

A Hemingway és Fuentes már nagyon készül, Anthony Hopkins pedig javában melegít Hemingway szerepére, ám addig is a Hemingway és Gellhorn című filmből értesülhetünk az író egynémely unortodox szokásáról. Például, hogy az életet nagykanállal fogyasztó Papa állva szeretett írni, mely szokásával még a spanyol polgárháború vérzivatara közepette sem hagyott fel, s ez meg még jó néhány macsó póz oly mély benyomást tett Martha Gellhornra, a haditudósítói karrierjét Hemingway mellett felvirágoztató hölgyre, hogy menten hozzá is ment a kibírhatatlan természetű íróhoz. Bár a két és fél órásra nyújtott műben Capától Dos Passosig számos híresség megfordul, Philip Kaufman rendezőt aligha a hitelesség vezérelte; a spanyol polgárháború úgy fest, mint a kor egy legendásan jól sikerült partija, ahol mindenki ott volt, aki számít, a Hemingwayt alakító Clive Owen pedig úgy, mint Groucho Marx atletikusabb kiadásban. Hemingway és Gellhorn (Nicole Kidman) úgy beszélnek, mint Bogart és Bacall a Szegények és gazdagokban, mely egyike a sikerültebb Hemingway-adaptációknak (rendezte: Howard Hawks). Szerencsésebb is lett volna, ha Kaufman nagy ívben tesz a biográfiára; akkor most nem egy komolykodó életrajzi moziról, hanem egy nagypapásan romantikus képeskönyvről kéne megengedőn beszámolni.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.