Animációs film

Irány a bárka!

Film

Mielőtt evolúciós zsákutcába kerül a teljes em­beri faj és persze a világ élőlényeinek sora, mi más jöhetne, mint egy jól időzített özönvíz – ismerjük a mesét pár ezer éve. Persze nem árt újra meg újra mozivászonra vinni, főleg akkor, ha kivonjuk belőle istent, az embereket besoroljuk az állatvilágba, a nézőpontot meg cuki, eleve plüssfiguráknak tervezett kis lényecskékre bízzuk. Probléma persze így is adódhat, amikor például kiderül, hogy a bárkára csak azok férnek fel, akik rajta vannak a „listán”: a világvégefilmek jól ismert VIP-lista-problematikája ez gyereknyelven. Tényleg megeshet, hogy a legkedvesebb főszereplő nem elég fontos ahhoz, hogy ne hagyjuk kihalni?

A meghatározhatatlan fajba tartozó, mindig költözködő Dave és fia, Fancsi álruhát öltenek, és feljutnak a bárkára; csatlakozva egy őket kifejezetten nem támogató, mogorva kis családhoz. Míg a szülők birokra kelnek, a két kölyök jól elvész, a bárka elúszik, így lesz a világvé­géből családegyesítős, barátkozós nagy kaland. Mindenki összefog, ahogy kell, a szülők mentik a csemetéket, mi pedig kedélyes humorral, gyerekbarát látványvilággal és kihalásközelbe sodort furcsa álla­tokkal találkozunk. Van pár modoros, kevéssé jól sikerült képi geg, de ennyi belefér. Az kevésbé, hogy maga a kaland elég laposkás, nem renget világokat, nem lesz se műfajt meghatározó, se emlékezetes. Mondjuk úgy, nem lesz rajta a listán, ha vízözön jön. De egynyári kalandnak azért elfogadható; a gyerekeknek pedig legalább el lehet magyarázni, hogyan is működik az egyedfejlődés.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.