Film

Káosz karácsonyra

  • Szabó Ádám
  • 2016. január 17.

Film

Év végén jönnek a kötelező körök: a Mikulás vagy Télapó szóval címében viccelődő tévéfilm; a karácsonyi mitológiával játszadozó animáció; Reszkessetek, betörők! E tradíciók egyidősek magával az ünneppel, de a legújabbnak mondható berögzült mozisszokás sem több 12 évesnél: ennyi idő telt el az Igazából szerelem bemutatója óta, melynek kitaposott útján a Káosz karácsonyra is örömmel trappolna. Vannak benne ismert és kevésbé ismert színészek, szerelmek, csalódások és egy nagy adag szeretet is.

Kár, hogy utóbbi csak a szüzsében lelhető fel, ugyanis az eredeti címmel (Szeressük Cooperékat) ellentétben kifejezetten utáljuk a filmbeli családot. Unalmas, ellenszenves alak mind, a kiégett tanártól kezdve a kiégett intellektuális leánykáig. A Káosz karácsonyra a félrecsúszott mikulássapkákat, rosszul sikerült sülteket és családon belüli feszültségeket tűzi a zászlajára – látszólag.

Melankolikus, kissé fészkelődős hangulatban ismerhetjük meg a család apraja-nagyját, akiket mindenképp diszfunkcionálisként igyekszik eladni a film, pedig pont olyanok, mint egy átlagos família: mindenkinek vannak problémái a töb­biekkel. Karácsonykor, egy asztalhoz ülve ezek elő is kerülnek. Itt kezd a film is bukfencet hányni az időközben a vászonra beköszöntő hóesésben. Az addig félve került giccses helyzetek és ünnepi közhelyek hirtelen csőstül érkeznek, a problémák pedig egy mosollyal, esetleg egy tánccal megoldódnak, a szerelmesek meg egymásra ta­lálnak.

Bár a Káosz karácsonyra nem segít ünnepi hangulatba rázódni, de a végén boldog karácsonyt kívánnak nekünk.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.