DVD

Képtelen kampány

  • Novák Edit
  • 2013. március 14.

Film

E film Cam Brady veterán képviselő és Marty Huggins, a turisztikai központ kissé esetlen igazgatója választási csatározásáról szól. A tét Észak-Karolina helye a törvényhozásban.

Az egyre mocskosabb, ízléstelenebb kampány elővezetésére pedig az alkotók két ismert és sokfelé szeretett komikust rendeltek ki; az örök másnapos Zach Galifianakis visszafogottabb, már-már színészi játéknak tűnő igyekezete akár egy fejlődésregényt is takarhatna: hogy lesz egy amatőrből harcra kész, kemény politikus - na, igen, röhög(tet)ve. Míg (a szomszédos Boszorkányvadászokban is fellépő, alkalmasint a Frat Pack csoporthoz sorolható, de elsősorban mégiscsak stand-up komikus) Will Ferrell adja a harsány figurát, a nevetséges, visszataszító, szánandó, önmagából kivetkező, gátlástalan veteránt, kell-e mondani, túlzó gesztusok tömegét bevetve. Csak egyszer próbálna meg valaki ilyesmit fordított szereposztásban megmutatni. Nevezettek gondjainak orvoslására vagy elmélyítésére pedig olyan erők fognak össze, mint John Lithgow, Dylan McDermott vagy épp Dan Aykroyd.

Amúgy minden halad a maga útján: szópárbajok, gyalázkodó reklámok, egymást lejárató aljas húzások, tettlegességig fajuló viták, bosszúk, majd csalással kicsikart kétes győzelem. A néző időnként azt hiszi, igazi választási kampányt lát, noha tudja jól, hogy komédiába tévedt. Az ellentmondás pedig abból fakad, hogy az alkotók mindjárt két filmet is akartak: egy komolyat és egy képtelent. Katartikus pillanatokat blőd poénokkal, s csattanót a végére. Az eredmény helyenként tagadhatatlanul vicces lett.

Forgalmazza a Warner


Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.