Film

Kész katasztrófa

  • - kg -
  • 2015. október 3.

Film

Állítólag mindenkiben van egy filmre való sztori, vagy ha nem is, legalább egy kisregényre, rádiójátékra vagy disznó viccre elegendő, szóval, értjük, mire gondolt a bölcs, aki először elsütötte ezt a marhaságot. Amy Schumer mélyén talán az átlagosnál is nagyobb sztori várta, hogy egyszer valaki a felszínre hozza: az amerikai komikuslányban az amerikai komédia kissé kiüresedett királya, Judd Apatow látta meg először egy egész estés játékfilm lehetőségét. Amy megírhatta és eljátszhatta, amit a világról és benne egy nagyszájú, nagy étvágyú, az ideális címlaplányméretekkel hadilábon álló New York-i csajról gondolt. Hát, a kész produkció láttán Amy nem sokat gondolt erről a csajról, annál mindenképpen jóval kevesebbet, mint amit a másik nagy csajgondolkodónak, Lena Dunhamnek sikerül összegondolnia hétről hétre a tévében. Ahhoz képest, hogy Amy mekkora nagy király stand up körökben, mozis bemutatkozásául eléggé szabvány cukiságot sikerült kifundálnia magának. Talán még a ­letűnt korok rom-kom királynője, Meg Ryan is elégedetten csettintene, annyira nem történik más Amy filmjében, mint az elmúlt ezer év összes rom-komjában: a szélvészszerűen közlekedő, kapcsolatfóbiás újságírólány összeakad egy jó doktorral, és a jól fésült fiú és a porcelánbolti elefántot simán leiskolázó leányzó valahogy csak elevickélnek a h*ppy endig. Annyi azért ennyiből is lejön, hogy Schumer megnyerő jelenség, de a csajok forradalmát nem ez a filmje fogja elindítani. Ez így a nagyi mozija.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.