Film

Boldogság bármi áron

  • 2015. október 3.

Film

Egyszemélyes film. Jennifer Aniston, a hollywoodi vígjátéknagyüzem üdvöskéje ezúttal baleset után lába­dozó, egyetlen gyermekét elvesztő anyaként lézeng, émelyeg és szenved. Nem segít rajta a pozitív hozzáállást agresszív felszínességgel követelő csoport- és az elviselhetetlen testi fájdalmakkal járó fizikoterápia, viszont biztos léptekkel halad a teljes gyógyszerfüggőség irányába. Öngyilkossá lett terápiás csoporttársa példája vonzza, a szabadulás lehetősége a jóvátehetetlen, ezért fel sosem oldható kínoktól. Ez a kimért lassúsággal előrehaladó, apró eseményekből, cselekvésfoszlányokból álló film egy döntés megérlelődésének története.

Daniel Barnz rendezése lassú, itt-ott hatásvadász, fölösleges, elvarratlan mellékszálai miatt és a többször is nyomatékosított háttér-információk okán jócskán redundáns. Ám, mivel egyszemélyes film, Aniston jelenlétén, drámai erején múlik minden. Erőteljes, meggyőző alakításának hitele pedig ugyanabból a reflexivitásból meríti erejét, ami miatt komikaként is jó nézni a pályája csúcsára jutott színésznőt.

A hősnő tudja, milyen praktikákat dolgozott ki a civilizáció veszteségeink kezelésére. De azt is tudja, hogy mindez az olcsó, ipari pszichológia protokollja. Aniston viszont egy fordított utat bejárni képes alakot mutat fel. Aki a fájdalmat magától eltartani akaró világot nézi kívülről, a felkínált menekülési útvonalakat utasítja el, s épp a veszteséget akarja megélni. Mert nem igaz, hogy van segítség. A terheket sem lehet letenni. Azokkal együtt lehet felállni a padlóról. Esetleg.

Forgalmazza a PARLUX Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.