Film

Kezelés

  • 2013. február 24.

Film

Mi a különbség a prostituált és a szexterapeuta között? Előbbit, hát, nem övezi széles körű megbecsülés, pénzért árulja, amije van, s a szolgáltatáshoz a kigyakorolt nyögések mellett ilyen szövegek tartoznak, hogy: "de jó vagy", meg, hogy "gyere, gyere". A szexterapeuta viszont egészségügyi szakember, aki mentálhigiénés okokból szeretkezik, illő honoráriumért, s nem nyög, hanem figyelmes és biztató arckifejezéssel állapítja meg: "Öt másodperc! Nagyon jól haladunk, büszke lehetsz magadra!" Ukmukfuck.

Ha mindez vígjátéki mókázásként volna előadva, láthatnánk, mekkora marhaság a komoly arccal és sok latin szakkifejezéssel körbeokoskodott ún. kezelés, amelyet, ha már van ilyen, miért is ne kaphatna meg alanyi jogon minden pattanásos ifjú és gátlásaiba zápult agglegény. Így viszont, hogy a terápiát egy vastüdővel életben tartott, teljesen mozgásképtelen férfi veszi igénybe, pláne olyan, akinek története a főcím szerint magából a valóságból vétetett, mindjárt drámaibb lesz a hangvétel. Ilyen felelősségteljes ábrázattal, mint Helen Hunt, még nem is dugtak a filmtörténetben! S végül nem csak férfiként áll helyt az amúgy csak feküdni képes főhős, de terapeutájának szívét is meghódítja. S ezzel azt a színigaz és még sosem hallott állítást teszi a film, hogy a fogyatékkal élő emberek is érző lények, vágyaik és ösztöneik vannak. Szeressük őket legalább annyira, mint amennyire a pénzt szeretik az ebbe a mélyen emberbarát filmbe befektető jóemberek, akiknek fogyatékossága kívülről nem is látható!

Forgalmazza az Intercom (Helen Hunttal készített interjúnk itt olvasható)

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.