Film

Kezelés

  • 2013. február 24.

Film

Mi a különbség a prostituált és a szexterapeuta között? Előbbit, hát, nem övezi széles körű megbecsülés, pénzért árulja, amije van, s a szolgáltatáshoz a kigyakorolt nyögések mellett ilyen szövegek tartoznak, hogy: "de jó vagy", meg, hogy "gyere, gyere". A szexterapeuta viszont egészségügyi szakember, aki mentálhigiénés okokból szeretkezik, illő honoráriumért, s nem nyög, hanem figyelmes és biztató arckifejezéssel állapítja meg: "Öt másodperc! Nagyon jól haladunk, büszke lehetsz magadra!" Ukmukfuck.

Ha mindez vígjátéki mókázásként volna előadva, láthatnánk, mekkora marhaság a komoly arccal és sok latin szakkifejezéssel körbeokoskodott ún. kezelés, amelyet, ha már van ilyen, miért is ne kaphatna meg alanyi jogon minden pattanásos ifjú és gátlásaiba zápult agglegény. Így viszont, hogy a terápiát egy vastüdővel életben tartott, teljesen mozgásképtelen férfi veszi igénybe, pláne olyan, akinek története a főcím szerint magából a valóságból vétetett, mindjárt drámaibb lesz a hangvétel. Ilyen felelősségteljes ábrázattal, mint Helen Hunt, még nem is dugtak a filmtörténetben! S végül nem csak férfiként áll helyt az amúgy csak feküdni képes főhős, de terapeutájának szívét is meghódítja. S ezzel azt a színigaz és még sosem hallott állítást teszi a film, hogy a fogyatékkal élő emberek is érző lények, vágyaik és ösztöneik vannak. Szeressük őket legalább annyira, mint amennyire a pénzt szeretik az ebbe a mélyen emberbarát filmbe befektető jóemberek, akiknek fogyatékossága kívülről nem is látható!

Forgalmazza az Intercom (Helen Hunttal készített interjúnk itt olvasható)

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."