DVD

Kidmanre rájár a gyász

John Cameron Mitchell: Engedd el!

  • - kg -
  • 2011. december 23.

Film

Nagyban folyik a gyászmunka a Corbett família háza táján. Autóbalesetben elhunyt gyermekét gyászolja Corbett anya és Corbett apa; hideg a ház, üresek a terek, senki sincs, ki mosolyt csalhatna a fiatalasszony arcára. A férj ugyan próbálkozik ezzel-azzal, ám hasztalan minden igyekezet. A csoportterápia sem lendít az ügyön, a felek, e remekbe szabott amerikai emberpár, úgy tűnik, menthetetlenül az elhidegülés és az elidegenedés útjára léptek.

Ami megkülönbözteti Corbették minden filmes jóval (ízléssel, arányérzékkel, satöbbivel) elővezetett kertvárosi szenvedését bármely tévésorozat hasonszőrű epizódjától, az a játszók személye. A főszerepben két hollywoodi előkelőség: Corbett anyát Nicole Kidman őnagysága, Corbett apát pedig Aaron Eckhart alakítja. Akkora sztárok adják – egyébként példás mértéktartással – a tisztes és tisztesen szenvedő polgárokat, hogy a puszta jelenlétük is elég, hogy ellehetetlenítse ezt az egyébként jó magaviseletű drámát. Nicole Kidmant utoljára ott hagytuk el, hogy Adam Sandler mellett tette-vette magát a Kellékfeleségben, szakszerű megfogalmazással élve: bátran bolondozott. Bátorság dolgában semmivel sem marad el a gyászmunka a bolondozástól: a színésznő üzembiztos bátorsággal közlekedik a könnyed ripacséria és a fajsúlyos drámázás közt, a hollywoodi két tusában nincs is nála megbízhatóbb versenyző a pályán. Hívd Nicole-t, Nicole megoldja!

Az Engedd el! egy maradéktalanul megoldott dráma, s mint ilyet, ki-ki vérmérséklete szerint mondhatja bátornak vagy érdektelennek. S mivel karácsony közeleg, üsse kő, legyen mindenkinek igaza: az Engedd el! egy bátor-érdektelen film. Kölcsönzése nem ördögtől való cselekedet, sőt egyenesen javasolt (ha nincs bent, amiért valóban leugrottunk a tékába).

Forgalmazza a Budapest Film

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."