DVD

Kidmanre rájár a gyász

John Cameron Mitchell: Engedd el!

  • - kg -
  • 2011. december 23.

Film

Nagyban folyik a gyászmunka a Corbett família háza táján. Autóbalesetben elhunyt gyermekét gyászolja Corbett anya és Corbett apa; hideg a ház, üresek a terek, senki sincs, ki mosolyt csalhatna a fiatalasszony arcára. A férj ugyan próbálkozik ezzel-azzal, ám hasztalan minden igyekezet. A csoportterápia sem lendít az ügyön, a felek, e remekbe szabott amerikai emberpár, úgy tűnik, menthetetlenül az elhidegülés és az elidegenedés útjára léptek.

Ami megkülönbözteti Corbették minden filmes jóval (ízléssel, arányérzékkel, satöbbivel) elővezetett kertvárosi szenvedését bármely tévésorozat hasonszőrű epizódjától, az a játszók személye. A főszerepben két hollywoodi előkelőség: Corbett anyát Nicole Kidman őnagysága, Corbett apát pedig Aaron Eckhart alakítja. Akkora sztárok adják – egyébként példás mértéktartással – a tisztes és tisztesen szenvedő polgárokat, hogy a puszta jelenlétük is elég, hogy ellehetetlenítse ezt az egyébként jó magaviseletű drámát. Nicole Kidmant utoljára ott hagytuk el, hogy Adam Sandler mellett tette-vette magát a Kellékfeleségben, szakszerű megfogalmazással élve: bátran bolondozott. Bátorság dolgában semmivel sem marad el a gyászmunka a bolondozástól: a színésznő üzembiztos bátorsággal közlekedik a könnyed ripacséria és a fajsúlyos drámázás közt, a hollywoodi két tusában nincs is nála megbízhatóbb versenyző a pályán. Hívd Nicole-t, Nicole megoldja!

Az Engedd el! egy maradéktalanul megoldott dráma, s mint ilyet, ki-ki vérmérséklete szerint mondhatja bátornak vagy érdektelennek. S mivel karácsony közeleg, üsse kő, legyen mindenkinek igaza: az Engedd el! egy bátor-érdektelen film. Kölcsönzése nem ördögtől való cselekedet, sőt egyenesen javasolt (ha nincs bent, amiért valóban leugrottunk a tékába).

Forgalmazza a Budapest Film

Figyelmébe ajánljuk

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.