Film

Maisie tudja

  • 2014. március 27.

Film

Az ember ritkán tudja, mit beszél valójában. Legkevésbé talán azzal vagyunk tisztában, mennyire nincs mögötte világos indíték, őszinte érzés és felelős tudatosság, vagyis: ember, amikor egy-egy meggondolatlan "szeretlek" elhagyja a szánkat.

Ennek az amerikai független filmnek a főhősét, a hat év körüli kislányt folyvást szeretetükről biztosítják a megromlott házasságukat éppen felszámoló, egymással amúgy épp a gyerek megszerzése miatt ádáz harcban álló szülők. És szeretik is - a saját fogalmaik szerint. Vesznek neki ajándékot, bérelnek hozzá babysittert, sőt feleségül/férjül is veszik a náluknál több idővel rendelkező, az élet egyszerű örömei iránt több fogékonyságot tanúsító, s nem mellesleg: jóval fiatalabb gyerekfelügyelő(ke)t. Maisie pedig érzékenyen, bölcsen, megbocsátóan nézi ezeket a hajszolt szerencsétleneket. Csak akkor könnyezik némán, amikor egy éjjel a mama ex-fiúja kolléganőjének zajos albérletében ébred, ahol egy morózus macsó tudakolja, nem nagyon kedvesen, hogy ez meg mit keres itt.

David Siegel és Scott McGehee filmjének kivételes bravúrja, hogy végig a gyerek tekintetével tudjuk észlelni a felnőttek elrontott életét. Julianne Moore sokszínűen tud gyűlölni, Steve Coogan kiábrándultan kapkod széthulló élete törmelékei után. A tökéletesen hiteles gyerekszínész, Onata Aprile tekintetében jelenik meg az az érett, őszinte, tudatosan együttérző odaadás, amit az egójukban és az egójuknak élő szülők sosem fognak megismerni. S ami talán a szeretet.

Valódi gyöngyszem, titkos remekmű ez a másfél óra.

Forgalmazza a PARLUX Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

A krétafelkelés

Valaki feljelentette Michal M.-et – az eset nem nálunk, hanem a távoli és egzotikus Szlovákiában történt. Nálunk ilyesmi nem fordulhat elő.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.