Olyan színész (volt), aki a telefonkönyvet is. 71 évesen lépett le a színről.
Ajánlom
A Roger nyúl a pácbannal kell kezdeni, mert így kívánja a protokoll és mert itt valóban összeért, ami összetartozott: a klasszikus hollywoodi animáció és Hoskins mintázott alsója, Jessica Rabbit rúzsvörös csókja és egy borotvált brit orcája. Harrison Ford és Bill Murray nagy szolgálatot tett a világnak, hogy hagyták, hadd vigye a szerepet ez a kisméretű, cockney-szagot árasztó színész, hadd játssza Hoskins a rajzfilmfigurák közt nyomozgató hekus szerepét. Könnyen lehetett volna a dologból égbekiáltó blamázs, ahogy a hasonló próbálkozásokból rendre az is lett (emlékszik még valaki a Cool Worldre?), de Hoskins nemhogy nem ment le kutyába (emlékszik még valaki De Niróra a Rocky és Bakacsin kalandjaiban?), nemhogy nem hagyta, hogy hatalmas animált kebleivel Jessica Rabbit lemossa a filmvászonról, hanem mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga, győztesen jött ki a rajzfilmfiguráknak álló versenyből. Hollywood ennek megfelelően is kezelte; a hollywoodi presztízsfilmek briteknek fenntartott ziccerszerepeihez ezentúl Hoskinsnak is hozzáférése volt.
De a legjobb azokban a szerepekben volt, amikre az isten is teremtette. A legjobb gengszternek volt, aki sokkalta durvább dolgokra képes (és jóval hihetőbb is), mint bármely sebhelyesarcú (lásd: Hosszú nagypéntek), vagy aranyszívű, luxusprostit fuvarozó prolinak (lásd Mona Lisa). Hoskinsban akkor is volt valami fenyegető, amikor kifinomult komédiában kellett kellemkednie (Mrs. Henderson bemutatja), de kifejezetten visszafogottnak tűnt, amikor pedig alkalma lett volna vicsorogni (Felícia utazása). Ha pedig vicsorgott – mint a Hollywoodland álomgyári fejeseként – azt is irtó jó volt nézni. Nem volt 1,70 se, de amikor beindult, a magasak fülüket, farkukat behúzva törpültek el mellette.
A Budai Központi Kerületi Bíróság hatályon kívül helyezte a Csongrád megyei rendőrségnek azt a határozatát, miszerint nem bűncselekmény az, hogy Görgényi Ernő egy telefonbeszélgetésben megfenyegette frakciótársát, aki a helyi posta egyik vezetője is volt.
Szálloda, úszóházak, hajókikötő létesülhet a Dunakanyarban, ha az önkormányzat is rábólint. Mindezeket Huszár Viktor, a Megoldás Mozgalom korábbi vezetője és listavezetője valósítaná meg a településhez tartozó dunai öböl területén.
A szakember 1998-tól 2018-ig vezette az általa alapított Trafó Kortárs Művészetek Házát. A kulturális központ története mellett a legsikeresebb, legemlékezetesebb produkciókról és a finanszírozás kérdéséről is beszélgettünk.
A K-pop démonvadászok a Netflix történetének legnézettebb filmje lett, betétdalai a slágerlistákat ostromolják, a rajongóknak rendezett közös éneklős vetítéseknek köszönhetően pedig immár a bevételi toplistát is meghódították. De mi áll a globális siker mögött?
A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.
A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.
Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.
Minden fronton harcban állnak, az eszközök személyre szabottak, úgyhogy nem csak alpári, alantas és a fizikai erőszaktól sem visszarettenő megoldások vannak.
E még csak provokatívnak sem nevezhető közjáték miatt tombol teljes fegyverzetében a fideszes propagandagépezet, és nemcsak a megafonos különítményesek vagy a NER rocknyugdíjasai.
A közös méltóságunkon szántszándékkal ejtett csorbákról. Hadházy most megúszta ép bőrrel, a vérszuzukin és Józsin, a kamikázén tényleg csak röhögni lehet.