Film

Viharsarok

Film

Két fiatal srác ül egy ház foghíjas tetején - éppen újrarakják a cserepeket -, nem történik semmi, csend van. A táj csodaszép, de a teljes képet - aztán a film egészét - átjárja valami furcsa szorongás.

Egy Németországban focizó, visszahúzódó, komplexusokkal küzdő srác egyik napról a másikra - persze nem előzmények nélkül - úgy dönt, hogy befejezi sportolói karrierjét, fogja magát, hazajön, s a nagyapjától örökölt rozoga házban húzza meg magát, valahol a végeken. Rendbe hozná a házat, s egy véletlen találkozás segítséget ad mellé. A ház szépül, az ismeretség mélyül, mellékesen meg zajlik az élet. Mellékesen.

Szerelmi háromszög vidéken. Az egész falu az idegenre szegezi tekintetét, a betolakodó mindig gyanús, hát még, ha csak egyetlen férfi társaságát keresi igazán, aki eddig rendes volt, szép és jó. Hiába a látszatok óvása, a vonzalom és az érzelmi kötődés tagadhatatlan akkor is, ha közben az idegennek vendége érkezik, aki összekuszálja az amúgy sem egyszerű viszonyokat. Három fiatal férfi tragédiába vezető története egy álságos és végtére is bűnös közösségben.

Császi Ádám nem a magyar Túl a barátságont rendezett, a Viharsarok nem a beteljesült férfiszerelemről szól, hanem annak nehéz, sokszor reménytelen megéléséről. Az elfogadás és elfogadtatás esélyeiről. Sütő András Miklós és Varga Ádám játéka az újdonság, a furcsaság megérzésére koncentrál, s noha mélyen erotikus minden gesztus, mégsem a szexről szól, hanem az érzelemről.

Remekül fényképezett (operatőr: Rév Marcell), elragadó film. És, igen, melegfilm.

Forgalmazza a Cirko Film - Másképp Alapítvány

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.