Mindenki ezerrel - Patrycia Ziólkowska színésznő

  • - szá -
  • 2008. április 10.

Film

Játszott Akin egyik korábbi filmjében, a Solinóban is. Most, A másik oldalon-ban egy helyét keresgélő, de nem igazán találó 30 körüli nőt ad, aki beleszeret egy problémás török lányba. A művésznő a Szemrevaló című német filmhéten járt Budapesten, akkor beszéltünk vele.

Játszott Akin egyik korábbi filmjében, a Solinóban is. Most, A másik oldalon-ban egy helyét keresgélő, de nem igazán találó 30 körüli nőt ad, aki beleszeret egy problémás török lányba. A művésznő a Szemrevaló című német filmhéten járt Budapesten, akkor beszéltünk vele.

Magyar Narancs: Hanna Schygulla lányát játszod, a hasonlóság szinte észbontó.

Patrycia Ziólkowska: Először Akin látta csak e hasonlóságot bennünk, én nem annyira. Aztán összehozott bennünket, és kettőnk viszonya is erősen befolyásolta Lotte és anyja kapcsolatának alakulását a filmben.

MN: Nem görcsöltél? Schygulla mégiscsak egy ikon.

PZ: Furcsa nagyon. Minden pórusodban érzed, hogy ez az ember hihetetlen történeteket hordoz magában, sokat látott és sokat élt, ez folyamatosan süt Hannából.

MN: Az általad játszott Lotte meghal a filmben, az milyen? Milyen meghalni a kamera előtt? Befolyásolta ez a játékodat?

PZ: Az igazi nehézséget az jelentette, hogy Lottét felkészületlenül éri a halál, épphogy elkezdett élni. Nem látott még ilyet, mi ez? Könynyebb lett volna, ha kronologikusan tudunk forgatni, de az nagyon ritka. Már a közepén leforgattuk azt a jelenetet, ahol meghalok. Akin nagyon sokat próbál, így a forgatásra már teljesen készen van a figura.

MN: Téged hogy érintett a téma, a halál maga?

PZ: Arra jöttem rá, hogy mindent meg kell ragadni, és intenzíven kell élni.

MN: Mint Akin? Vagy a hősei?

PZ: Õ nem hagyja magát befolyásolni. Szenvedéllyel űzi a hivatását és éli az életet, nehezen elégszik meg, addig nem hagy békén, addig fúr, amíg nem a legjobb formádat hozod. Nála mindenki ezerrel dolgozik.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.